اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا

آشنایی با استان کبک در کانادا

اقامت کانادا

کبک با وسعتی تقریباً برابر ایران (۱٬۶۶۷٬۴۴۱ کیلومتر مربع) در شرق کانادا واقع شده است و بزرگ‌ترین استان این کشور به شمار می‌آید. این استان، از نظر جمعیت نیز بعد از انتاریو دومین استان پر جمعیت کانادا محسوب می‌شود. جمعیت این استان ۷٬۵۹۸٬۱۴۶ نفر متشکل از ۳٬۷۵۰٬۱۲۰ مرد و ۳٬۸۴۸٬۰۲۶ زن است. امید به زندگی در این استان برای مردان ۷۷٫۲ و برای زنان ۸۲٫۴ سال است.

زبان رسمی کبک فرانسه و بزرگ‌ترین شهر آن مونترال است. قابل ذکر است که مونترال بزرگ‌ترین شهر فرانسه زبان جهان پس از پاریس است، ضمن اینکه این شهر تعداد قابل توجهی جمعیت انگلیسی زبان نیز دارد. حدود ۸۰٫۹ % از مردم این استان به زبان فرانسه، ۷٫۸ % به زبان انگلیسی و ۱۰ درصد به زبان‌های دیگر تکلم می‌کنند.

شعار کبک این است: Je me souviens (من به خاطر می‌آورم) که بر روی نمای خارجی بنای پارلمان حکاکی شده است و بر روی نشان شهر و پلاک‌های خودروها هم دیده می‌شود. قدیس محافظ کانادای فرانسه ژان باتیست (La Saint-Jean-Baptiste) و روز ۲۴ ژوئن روز این قدیس و جشن ملی است. سرود ملی غیر رسمی کبک نیز، سرود مارسیز، سرود ملی فرانسه، است.

ادیان موجود در این استان به ترتیب عبارتند از کاتولیک (۸۳%)، پروتستان (۴٫۷ %)، مسلمانان (۱٫۵%)، ارتودکس (۱٫۴ %)، یهود (۱٫۳%)، بودایی (۰٫۶%)، هندو (۰٫۳%) و سیک (۰٫۱%).

کبک پس از انتاریو مهم‌ترین قطب صنعتی کانادا به شمار می‌رود و بسیاری از صنایع و معادن کانادا در این استان قرار دارند. صنایع کاغذ، چوب و برق آبی جزو مهم‌ترین صنایع این استان است. آبادترین منطقه آن دره سن لوران در جنوب، جایی که مونترال و مرکز کبک قرار دارند می‌باشد. در شمال مونترال لورنتید دیده می‌شود که قدیمی‌ترین رشته کوه جهان است و در شرق آپالاش که تا کانتون کشیده شده. رودخانه سن لوران از مهم‌ترین مناطق آمریکای شمالی محسوب می‌شود. طول بلند ۱۲۰۰ کیلومتری آن یکی از بزرگ‌ترین مجاری کشتی‌رانی جهان و محور اصلی رودخانه‌ای قاره آمریکای شمالی است.

شهر کبک پایتخت استان کبک از جمله قدیمی‌ترین شهرهای کانادا و تنها شهر آمریکای شمالی است که با توجه به معماری استثنایی و جاذبه های طبیعی آن در سال ۱۹۸۵ از سوی یونسکو به عنوان میراث فرهنگی بشری انتخاب گردید.

در کبک ۴ فصل بسیار متضاد جای یکدیگر را می‌گیرند، از جمله یک بهار آرام و لطیف و کوتاه و یک پاییز سرد و رنگین. فصل‌های مشخص‌تر زمستان و تابستانند. تابستان‌ها داغ و اغلب نمناک، و زمستان‌های سرد و نسبتاً طولانی و برفی و همچنین نمناک. در این فصول بسیار متناقض گاهی درجه دمای هوا به ۳۵ درجه سانتی‌گراد در تابستان و -۳۰ درجه سانتی‌گراد در زمستان می‌رسد. دوره برف و سرما در جنوب (در مونترال) چهار ماه و در شمال (در رادیسون) شش ماه است. میزان بارش برف در این مدت در کبک یا مونترال به همان مقدار است که در روسیه، هلسینکی یا حتی اسلو است. به طور کلی این باد سرد است که درجه متوسط دما را سرد می‌کند. (برف کمی همراه با باد می‌آید). شهرهای ساحلی (شبه جزیره‌ای) از هوای معتدل و دمای بسیار لذت‌بخش اقیانوس بهره‌مندند که یک زمستان لطیف و تابستان خنک‌تر را ایجاد می‌کند.

با توجه به تاریخ کانادا و توافق انگلستان و فرانسه قدیم، کبک تنها استانی است که به صورت مستقل دارای بخش مهاجرت بوده و سالانه حدود ۴۵۰۰۰ مهاجر می‌پذیرد. البته مهاجرت به این استان برای افرادی مناسب است که آشنایی کافی با زبان فرانسه دارند.

برخی از نقاط مثبت کبک:

کبک یک محیط امن در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. برای مثال آمار قتل در این استان 5 برابر کمتر از آمریکا و 2 برابر کمتر از سوئیس است.

فرهنگی شاد داشته و نقطه تلاقی فرهنگ اروپا و آمریکا به شمار می‌آید.

هزینه های زندگی نسبت به درآمد افراد قابل قبول است.

بهداشت و آموزش دولتی بوده و در سطح بالایی قرار دارد.

دارای جامعه ای باز با ارزش‌های محوری چون آزادی، کیفیت و سعه‌صدر است.

از استاندارد بالایی برای زندگی برخوردار است.

معافیت موقت مالیاتی پنج ساله برای مهاجران.

سیستم آموزشی کبک.

در این استان حضور در مدرسه از سن ۶ تا ۱۶ سالگی اجباری است. سیستم آموزشی کبک دارای چهار سطح آموزش ابتدایی، متوسطه، کالج و دانشگاه است که سه مقطع اول در سیستم‌های دولتی رایگان است. مدارس دولتی هم به زبان فرانسه و هم به زبان انگلیسی وجود دارند ولی فرزندان مهاجران در صورتی که بخواهند در مدارس دولتی ثبت نام کنند، لازم است تحصیلات خود را تا پایان کالج در مدارس فرانسوی زبان انجام دهند.

مهاجرت به کانادا

علاقمند به دریافت اقامت کانادا هستید؟ آیا برنامه های مهاجرتی این کشور را می شناسید؟ چقدر با کانادا آشنایی دارید؟ شما میتوانید برای پاسخ به سوال های خود ادامه مقاله را مطالعه کنید.کشور کانادا با حدود 36 میلیون نفر جمعیت، در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور دومین کشور وسیع جهان هست. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای بیشتر قسمت های این سرزمین سرد است.

اصلی ترین منبع اقتصاد کانادا از صنعت گردشگری، بخش کشاورزی و پتروشیمی به دست می آید. با وجود مکان های طبیعی و تفریحی فراوان، کانادا جزو 15 کشور دیدنی دنیا با آمار گردشگری بیش از 20 میلیون نفر در سال است.همچنین کشور کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشور های جهان می باشد. در سال هایی که برخی کشورهای جهان درهای مهاجرت خود را به سوی مهاجرن بسته اند، کانادا برای رشد اقتصادی خود و جلوگیری از بالا رفتن میانگین سنی کشور سالانه صد ها هزار مهاجر توانایی که در روند رشد اقتصادی کشور مفید هستند را پذیرش می کند.

از برنامه های مهاجرتی این کشور میتوان به برنامه تخصص کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، اکسپرس انتری و … اشاره کرد. میتوان گفت معروفترین و پر تقضاترین برنامه مهاجرت به این کشور، برنامه اکسپرس انتری است. کانادا در سال 2015 از این سیستم رونمایی کرد. این برنامه به استان های کانادا کمک می کند که به نسبت نیاز بازار کار خود مهاجران واجد شرایط را کاندید دریافت اقامت دائم کانادا کنند. همچنین در برنامه اکسپرس انتری سرعت پذیرش مهاجران بسیار بیشتر است.

کشور کانادا جدا از بخش مهاجرت، جزوی از برترین کشور های جهان برای تحصیلات است. تحصیل در کانادا کمک شایانی به دانش آموزان و دانشجویان می کند زیرا در این کشور بخش های آموزشی (مدارس،دانشگاها، کالج ها و …) با سیستم های بروز، امنیت فوق العاده و همچنین مدارکی بین المللی در تلاش هستند تا آینده بهتری برای افراد بسازند.

پیمایش به بالا