اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا

اصول کاریابی برای مهاجران به کانادا

اقامت کانادا

اکنون بیش از همیشه کانادا به نیروی کار شایسته و متخصص نیاز دارد، از کارگر معدن تا متخصص کامپیوتر. با اینکه یافتن شغل در کانادا از خارج از کشور کار آسانی نیست، اما چند راهنمایی موثر می‌تواند گره گشای بخشی از مشکلات باشد.

قدم اول: شناخت بازار کار: پیش از اقدام برای کاریابی، می‌بایستی کمی از وقت خود را صرف شناسایی محیط کار به خصوص در رابطه با تخصص خود کنید. لازم است که نخست برای پرسش‌های مشخص زیر پاسخ‌های مجاب کننده ای را بیابید:
. میانگین درآمد در این تخصص چقدر است؟ آیا این میزان بسته به مکان تغییر می‌کند؟

. به عنوان یک کارگر یا کارمند از چه حقوقی برخوردارم؟
تمام کانادایی‌ها از حقوقی مانند «حداقل میزان حقوق ماهیانه»، «تعطیلات سالیانه» و «تأمین اجتماعی» برخوردارند.

. آیا می‌بایستی گواهینامه فدرال یا ایالتی را کسب کنم؟
. آیا برای مهارت‌های من تقاضای زیادی در کانادا وجود دارد؟
. شغل من از نظر مهارتی، در کدام گروه، بالا یا پایین دسته بندی می‌شود؟

قدم دوم: جستجو برای کار: روش تثبیت شده ای برای جستجوی شغل وجود ندارد. یکی از نقاط خوب برای شروع استفاده از ارتباطاتتان در کانادا است. برای این منظور شما می‌بایستی از شبکه خانوادگی و دوستان خود کمال استفاده را برده و کسی یا کسانی را که تخصصی مشابه شما را دارند بیابید. اگر چنین آشنایی را نیافتید شما می‌توانید با فعالان در رشته شغلی خود تماس مستقیم گرفته و از آنان تقاضای مشورت کنید.

البته در شبکه مجازی هم سایت‌هایی وجود دارد که می‌تواند شما را برای کسب اطلاعات در این زمینه یاری رساند.

باید به خاطر داشته باشید که به هنگام تقاضا برای یک شغل، کارفرما ممکن است تقاضای اطلاعاتی بیش از آنچه در کشور شما مرسوم است را نماید.

قدم سوم: تضمین یک پیشنهاد کاری: اگر شما موفق به تضمین یک پیشنهاد کاری شوید، شما بیش از همیشه به کسب اجازه مهاجرت به کانادا نزدیک شده‌اید. پیشنهاد کار ممکن است موقتی یا دائمی باشد که البته جریان اداری متفاوتی را در بردارند. معمولاً یک کارفرمای کانادایی شما را با ارائه نامه پیشنهاد کار استخدام می‌کند. به منظور رعایت مقررات مهاجرت این نامه می‌بایستی شامل اطلاعات زیر باشد:
. حقوق و مزایا.
. ساعات کار.
. تشریح وظایف شغلی.
. چاپ در کاغذ رسمی شرکت و با امضای استخدام کننده.

قدم چهارم : ورود به کانادا: پیشنهاد استخدام موقت ممکن است چند روزه باشد یا چند ساله. با دریافت چنین پیشنهادی شما احتمالا موفق به کسب ویزای کار موقت خواهید شد. شما اجازه خواهید یافت برای مدت معینی به عنوان کارگر خارجی در شغلی که مشخص است مشغول به کار شوید. اگر شما تمایل به تغییر شغل خود دارید می‌توانید از خارج یا داخل کانادا برای اجازه کار در شغل جدیدی تقاضا ارایه کنید.

اگر پیشنهاد کار شما دائمی باشد شما می‌توانید از طریق برنامه کانادایی به کسب اجازه اقامت دائم اقدام کنید. بسیاری از برنامه های مهاجرتی دولت مانند برنامه فدرال کارگران ماهر معمولاً شامل مشاغلی دائم هم می‌باشند.

مهاجرت به کانادا

علاقمند به دریافت اقامت کانادا هستید؟ آیا برنامه های مهاجرتی این کشور را می شناسید؟ چقدر با کانادا آشنایی دارید؟ شما میتوانید برای پاسخ به سوال های خود ادامه مقاله را مطالعه کنید.کشور کانادا با حدود 36 میلیون نفر جمعیت، در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور دومین کشور وسیع جهان هست. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای بیشتر قسمت های این سرزمین سرد است.

اصلی ترین منبع اقتصاد کانادا از صنعت گردشگری، بخش کشاورزی و پتروشیمی به دست می آید. با وجود مکان های طبیعی و تفریحی فراوان، کانادا جزو 15 کشور دیدنی دنیا با آمار گردشگری بیش از 20 میلیون نفر در سال است.همچنین کشور کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشور های جهان می باشد. در سال هایی که برخی کشورهای جهان درهای مهاجرت خود را به سوی مهاجرن بسته اند، کانادا برای رشد اقتصادی خود و جلوگیری از بالا رفتن میانگین سنی کشور سالانه صد ها هزار مهاجر توانایی که در روند رشد اقتصادی کشور مفید هستند را پذیرش می کند.

از برنامه های مهاجرتی این کشور میتوان به برنامه تخصص کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، اکسپرس انتری و … اشاره کرد. میتوان گفت معروفترین و پر تقضاترین برنامه مهاجرت به این کشور، برنامه اکسپرس انتری است. کانادا در سال 2015 از این سیستم رونمایی کرد. این برنامه به استان های کانادا کمک می کند که به نسبت نیاز بازار کار خود مهاجران واجد شرایط را کاندید دریافت اقامت دائم کانادا کنند. همچنین در برنامه اکسپرس انتری سرعت پذیرش مهاجران بسیار بیشتر است.

کشور کانادا جدا از بخش مهاجرت، جزوی از برترین کشور های جهان برای تحصیلات است. تحصیل در کانادا کمک شایانی به دانش آموزان و دانشجویان می کند زیرا در این کشور بخش های آموزشی (مدارس،دانشگاها، کالج ها و …) با سیستم های بروز، امنیت فوق العاده و همچنین مدارکی بین المللی در تلاش هستند تا آینده بهتری برای افراد بسازند.

پیمایش به بالا