اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا

اجاره مسکن در کانادا

اقامت کانادا

سالانه بالغ بر ۲۵۰۰۰۰ تازه وارد موفق به دریافت ویزای اقامت کانادا شده ، وارد این کشور می‌شوند.یافتن مسکن اولین اقدام هر مهاجر در جهت تثبیت موقعیت خود در کانادا ست.
نکته ای که در یافتن مسکن در کانادا بسیار حائز اهمیت است این است که فرد باید سابقهٔ خوبی در این زمینه داشته باشد.هر بار خانه ای اجاره می‌کنید باید به تعهدات خود در رابطه با صاحب ملک از جمله پرداخت به موقع اجاره خانه با دقت لازم عمل نمایید .هرگونه مشکل با صاحب خانه از جمله خرابی مسکن و مخصوصاً عدم پرداخت به موقع اجاره یافتن خانهٔ بعدی را برای شما مشکل می‌سازد.

اغلب قرارداد های اجاره مسکن در کانادا یک ساله هستند اگرچه برخی مالکان ممکن است ملک خود را یک ماهه و یا برای مدت چند ماه اجاره دهند.هنگامی که قرارداد اجارهٔ خود را امضاء می‌نمایید حتماً اطمینان بیابید که تمامی شرایط و بندها را متوجه شده‌اید و مخصوصاً مدت قرارداد و اجاره را با بیان خود بپرسید تا مطمئن شوید آنچه در قرارداد نوشته شده با آنچه شما متوجه شده‌اید یکی است.اگر می‌توانید دوست یا آشنایی را که قبلاً خانه ای اجاره نموده همراه ببرید .مدت برخی قراردادها بیش از یک سال است.این قراردادهای چند ساله اصلاً برای مهاجرین تازه وارد مناسب نیستند زیرا ممکن است تازه واردین در جریان یافتن کار مناسب در سال‌های اول ورود به کانادا تصمیم به جابجایی بگیرند و در صورتی که قرارداد چند ساله بسته باشند باید تا انتهای قرارداد به تعهدات مالی خود عمل نمایند.

هنگامی که قرارداد را بررسی می‌نمایید به تعهدات مالک نیز بسیار توجه کنید برای اگر خانه را بررسی نموده‌اید و متوجه شده‌اید سیستم گرمایشی آن دارای مشکل است هنگام قرارداد به صورت قطعی مشخص کنید که مالک در جهت تعمیر آن چه اقداماتی انجام خواهد داد و این اقدامات قبل از نقل مکان شما خواهد بود یا خیر.

در رابطه با سپردهٔ اولیه (مانند آنچه در ایران به آن رهن می‌گویند)، باید گفت اگرچه در هر شهر عرف خاصی در این رابطه وجود دارد اما در سرتاسر کانادا اغلب مالکان مبلغی را به عنوان سپرده و یا رهن می‌گیرند تا در صورت آسیب رسیدن به ملکشان توسط مستاجرین از آن استفاده نمایند.حداقل مقدار این سپرده اغلب برابر با یک ماه اجاره است.قابل ذکر است قوانین اجاره مسکن از یک ایالت به ایالت دیگر بسیار متفاوت است برای مثال در برخی از ایالت‌ها دریافت سپردهٔ اولیه توسط مالک غیر قانونی تلقی می‌شود.

روش اصلی یافتن خانه جهت اجاره همانند ایران است: بررسی آگهی روزنامه‌ها ، مراجعه به آژانس‌های مسکن و سپردن به دوست و آشنایان.اگرچه در کانادا بسیاری از افراد با نصب اطلاعیه در جلوی خانه با عبارت “For rent ” نیز اطلاع رسانی می‌نمایند که این روش در ایران بسیار کم استفاده می‌شود.اگر تصمیم دارید در محل خاصی خانه اجاره کنید برای مثال در خیابانی که دوستان شما در آنجا ساکن هستند و یا مدرسهٔ فرزندتان در آن واقع شده، می‌توانید یک پیاده روی در آن محل داشته باشید تا منازلی که آگهی اجاره بر آن‌ها نصب شده را شناسایی نمایید.این روش بیشتر برای اجاره یا فروش خانه های مستقل به کار می‌رود و مالکان ترجیح می‌دهند آپارتمان‌ها و سوییت‌ها را از طریق آژانس‌های مسکن اجاره بدهند.روش دیگر یافتن خانه از طریق سایت‌های اینترنتی است که کمتر رایج می‌باشد.

میانگین قیمت اجاره خانه در کانادا:

به طور میانگین اجارهٔ یک آپارتمان یک‌خوابه در تورنتو ۸۵۰ دلار است و اجارهٔ ماهانهٔ یک آپارتمان دوخوابه ۱۰۰۰ دلار.این مبالغ بسته به نزدیکی مسکن به مرکز شهر می‌تواند تغییرات داشته باشد(هر چه دورتر از مرکز شهر خانه بگیرید اجاره‌ها کمتر است).ایالت کبک یکی از ایالت‌هایی است که قیمت اجاره مسکن در آن نسبتاً پایین‌تر از ایالت‌های دیگر کاناداست.

میانگین اجاره مسکن دوخوابه در شهرهای اصلی کانادا:

کلگری ۱۱۴۸ دلار
هالیفکس ۸۳۳دلار
همیلتون ۸۳۶دلار
مونترال ۶۵۹دلار
اتاوا ۹۹۵دلار
کبک سینی ۶۵۳دلار
تورنتو ۱۰۹۵دلار
ونکوور ۱۱۲۴دلار
وینی پگ ۷۶۹دلار

مهاجرت به کانادا

علاقمند به دریافت اقامت کانادا هستید؟ آیا برنامه های مهاجرتی این کشور را می شناسید؟ چقدر با کانادا آشنایی دارید؟ شما میتوانید برای پاسخ به سوال های خود ادامه مقاله را مطالعه کنید.کشور کانادا با حدود 36 میلیون نفر جمعیت، در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور دومین کشور وسیع جهان هست. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای بیشتر قسمت های این سرزمین سرد است.

اصلی ترین منبع اقتصاد کانادا از صنعت گردشگری، بخش کشاورزی و پتروشیمی به دست می آید. با وجود مکان های طبیعی و تفریحی فراوان، کانادا جزو 15 کشور دیدنی دنیا با آمار گردشگری بیش از 20 میلیون نفر در سال است.همچنین کشور کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشور های جهان می باشد. در سال هایی که برخی کشورهای جهان درهای مهاجرت خود را به سوی مهاجرن بسته اند، کانادا برای رشد اقتصادی خود و جلوگیری از بالا رفتن میانگین سنی کشور سالانه صد ها هزار مهاجر توانایی که در روند رشد اقتصادی کشور مفید هستند را پذیرش می کند.

از برنامه های مهاجرتی این کشور میتوان به برنامه تخصص کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، اکسپرس انتری و … اشاره کرد. میتوان گفت معروفترین و پر تقضاترین برنامه مهاجرت به این کشور، برنامه اکسپرس انتری است. کانادا در سال 2015 از این سیستم رونمایی کرد. این برنامه به استان های کانادا کمک می کند که به نسبت نیاز بازار کار خود مهاجران واجد شرایط را کاندید دریافت اقامت دائم کانادا کنند. همچنین در برنامه اکسپرس انتری سرعت پذیرش مهاجران بسیار بیشتر است.

کشور کانادا جدا از بخش مهاجرت، جزوی از برترین کشور های جهان برای تحصیلات است. تحصیل در کانادا کمک شایانی به دانش آموزان و دانشجویان می کند زیرا در این کشور بخش های آموزشی (مدارس،دانشگاها، کالج ها و …) با سیستم های بروز، امنیت فوق العاده و همچنین مدارکی بین المللی در تلاش هستند تا آینده بهتری برای افراد بسازند.

پیمایش به بالا