اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا

بهترین روشها و شرایط مهاجرت و اقامت کانادا

اقامت کانادا

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا از روش های گوناگونی امکان پذیر می باشد و کانادا یکی از اولین انتخاب های متقاضیان زندگی، کار و تحصیل در کشورهای خارجی می باشد. وجود فرصت های کاری، تحصیل در دانشگاه های مطرح جهان، جامعه چند فرهنگی و رو به رشد اقتصادی و قرار گرفتن کانادا در لیست برترین کشورهای جهان از جهت کیفیت زندگی و برخورداری از امکانات رفاهی و اجتماعی باعث انتخاب این کشور برای مهاجرت واخذ اقامت دائم شده است.

کشور کانادا از نظر استانداردهای زندگی در رتبه دوم گروه جی ۲۰ و از لحاظ اقتصادی جزو ۷ کشور صنعتی جهان می باشد.

سالانه تعداد زیادی متقاضی جهت اقامت دائم از طریق روش های مختلف اقدام می نمایند. بر مبنای اطلاعات اداره مهاجرت کانادا در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۲۰٫۰۰۰ پرونده مهاجرتی به کانادا پذیرفته شده است. مطابق برنامه، کانادا جهت برآوردن اهداف خود در نظر دارد برای سال ۲۰۲۰ حدود ۳۴۰٫۰۰۰ مهاجر و سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵۰٫۰۰۰ مهاجر را از طریق برنامه های مختلف مهاجرتی بپذیرد. متقاضیانی که شرایط برنامه های اقامت کانادا را داشته باشند می توانند از طریق یکی از روش ها اقدام نمایند.

برنامه های مهاجرت به کانادا با هدف کمک به رشد اقتصاد ، کارآفرینی ، فرهنگی ، هنری و ارتقاء جایگاه بین المللی این کشور طراحی شده است. شرایط برنامه های مختلف مهاجرتی کانادا در راستای تامین اهداف این کشور متفاوت می باشد .متقاضیان اقامت کانادا می بایست با توجه به شرایط مرتبط با خود مناسب ترین برنامه را انتخاب نمایند .

برنامه های مهاجرت به کانادا به دو دسته فدرال و استانی تقسیم می گردند . این دو دسته دارای برنامه های اقامتی متنوعی از قبیل : برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر ( تخصص) ، خود اشتغالی ، سرمایه گذاری و کارآفرینی و برنامه های فارغ التحصیلان کانادا می باشند .

اکثر برنامه های اقامتی فوق با توجه به فاکتورهای تحصیلات، سن، سابقه کاری ، مدرک زبان و تخصص نیروهای مورد نیاز خود را انتخاب می نمایند . برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی علاوه بر فاکتورهای فوق مقدار سرمایه متقاضی نیز مورد توجه قرار می گیرد .

متقاضیان اقامت کانادا برای اینکه بهترین روش را انتخاب نمایند می بایست با در نظر گرفتن فاکتورهای فوق ، شرایط خود را ارزیابی کرده و مناسب ترین برنامه مهاجرتی را متناسب با شرایط خود انتخاب نمایند.

بهترین روشهای مهاجرت به کانادا برای سن کمتر از ۱۸ سالگی

متقاضیان مهاجرت به کانادا در حدود سنی ۶ تا ۱۸ سال تنها می توانند از طریق پذیرش تحصیلی مدارس کانادا برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند . دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس کانادا می توانند یکی از والدین خود را بعنوان سرپرست به همراه خود داشته باشند. این افراد پس از اتمام دوره متوسطه و ادامه تحصیل در کالج یا دانشگاه ، می توانند از طریق برنامه های فارغ التحصیلان کانادا و یا اسکیل ورکر ( نیروی ماهر) جهت اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند . همچنین فارغ التحصیلان کانادا می توانند پس ازاتمام دوره تحصیلی درخواست ویزای کار کنند.

بهترین روش اقامت کانادا برای افراد دارای سن ۱۸ تا ۲۵ سال

متقاضیان اقامت کانادا در محدوده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال نیز می بایست ابتدا جهت ادامه تحصیل در کالج و یا دانشگاه های کانادا اقدام نمایند و سپس از طریق برنامه های مهاجرتی موجود برای اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند . همچنی برای این گروه سنی امکان اقدام از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال و یا از طریق برنامه های اسکیل ورکر استانی برای اقامت کانادا میباشد. مطابق قوانین کانادا دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از موسسات آموزش عالی کانادا می توانند به اندازه طول دوره تحصیلی درخواست ویزای کار نمایند . افرادی که در کانادا تحصیل و یا کار نمایند می توانند از طریق برنامه فارغ التحصیلان و یا برنامه های مهاجرتی که پیش نیاز آنها داشتن سابقه کار در کانادا می باشد جهت اقامت کانادا اقدام نمایند.

بهترین روش اقامت کانادا برای افراد دارای سن ۲۵ تا ۳۷ سال

متقاضیان مهاجرت به کانادا که در رده سنی ۲۵ تا ۳۷ سال می باشند می توانند از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال استانی برای اقامت کانادا اقدام نمایند. همچنین افرادی که سن آنها ۲۹ سال به بالا می باشد می توانند در صورت داشتن شرایط و سرمایه لازم ، از طریق برنامه های کارآفرینی کانادا نیز برای اقامت کانادا اقدام نمایند. برنامه خود اشتغالی نیز یکی دیگر از گزینه ها برای متقاضیان مهاجرت کانادا در این رده سنی می باشد.

بهترین روش اقامت کانادا برای افراد دارای سن ۳۸ تا ۴۵ سال

افرادی که در این رده سنی می باشند همچنان می توانند از طریق برنامه های اسکیل ورکر استانی و یا سرمایه گذاری کانادا و خود اشتغالی جهت مهاجرت و اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند .

بهترین روش اقامت کانادا برای افراد دارای سن ۴۵ تا ۵۰ سال

افرادی که در این رده سنی می باشند می توانند از طریق برنامه سرمایه گذاری کانادا و یا خود اشتغالی جهت مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت اقدام نمایند .

مهاجرت به کانادا

علاقمند به دریافت اقامت کانادا هستید؟ آیا برنامه های مهاجرتی این کشور را می شناسید؟ چقدر با کانادا آشنایی دارید؟ شما میتوانید برای پاسخ به سوال های خود ادامه مقاله را مطالعه کنید.کشور کانادا با حدود 36 میلیون نفر جمعیت، در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور دومین کشور وسیع جهان هست. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای بیشتر قسمت های این سرزمین سرد است.

اصلی ترین منبع اقتصاد کانادا از صنعت گردشگری، بخش کشاورزی و پتروشیمی به دست می آید. با وجود مکان های طبیعی و تفریحی فراوان، کانادا جزو 15 کشور دیدنی دنیا با آمار گردشگری بیش از 20 میلیون نفر در سال است.همچنین کشور کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشور های جهان می باشد. در سال هایی که برخی کشورهای جهان درهای مهاجرت خود را به سوی مهاجرن بسته اند، کانادا برای رشد اقتصادی خود و جلوگیری از بالا رفتن میانگین سنی کشور سالانه صد ها هزار مهاجر توانایی که در روند رشد اقتصادی کشور مفید هستند را پذیرش می کند.

از برنامه های مهاجرتی این کشور میتوان به برنامه تخصص کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، اکسپرس انتری و … اشاره کرد. میتوان گفت معروفترین و پر تقضاترین برنامه مهاجرت به این کشور، برنامه اکسپرس انتری است. کانادا در سال 2015 از این سیستم رونمایی کرد. این برنامه به استان های کانادا کمک می کند که به نسبت نیاز بازار کار خود مهاجران واجد شرایط را کاندید دریافت اقامت دائم کانادا کنند. همچنین در برنامه اکسپرس انتری سرعت پذیرش مهاجران بسیار بیشتر است.

کشور کانادا جدا از بخش مهاجرت، جزوی از برترین کشور های جهان برای تحصیلات است. تحصیل در کانادا کمک شایانی به دانش آموزان و دانشجویان می کند زیرا در این کشور بخش های آموزشی (مدارس،دانشگاها، کالج ها و …) با سیستم های بروز، امنیت فوق العاده و همچنین مدارکی بین المللی در تلاش هستند تا آینده بهتری برای افراد بسازند.

پیمایش به بالا