مهاجرت تحصیلی به کانادا

(دانشجویی و دانش آموزی)

اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، کلیه اطلاعات لازم برای دریافت ویزای دانشجویی و دانش آموزی کانادا در این بخش بررسی شده است. برای تحصیل در هر یک از مقاطعی در کانادا، نکات با اهمیتی وجود دارد که توجه به آنان الزامی است. در ادامه هر آنچه که برای تحصیل در کانادا از راه دانشجویی و یا دانش آموزی نیاز دارید تشریح گردیده است. برای بررسی شرایط خود می‌توانید فرم ارزیابی ما را تکمیل کنید تا شرایط شما به طور رایگان مورد ارزیابی قرار گیرد و یا با کانادا اکسپرت تماس بگیرید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و ویزای تحصیلی کانادا یکی از روش های اخذ اقامت کانادا بوده و هر ساله افراد زیادی از ایران برای ادامه تحصیل در دانشگاها و یا مدارس کانادا از این روش اقدام به مهاجرت مینمایند. افرادی که تحصیل در کانادا را دارند، باید تمکن مالی کافی داشته باشند تا قادر به پرداخت هزینه های تحصیلی خود باشند و همچنین باید قادر به ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی به اداره مهاجرت کانادا باشند. ادامه تحصیل در کانادا در مقایسه با استرالیا و انگلیس ارزان تر بوده و در ضمن دانشگاه های کانادا از اعتبار بالاتری برخودار هستند.

اقامت کانادا از طریق تحصیلی، یکی از بهترین و سریعترین روش های مهاجرت به کانادا بوده و امکان دریافت اقامت دائمی کانادا در این روش بالا است. با توجه به قوانین فعلی، دانشجویان میوانند با توجه به خاطر تحصیل در کشور کانادا دارند، در کمترین زمان، اقامت دائم کشور کانادا را با احتمال موفقیت بیشتری اخذ کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

افرادی که قصد اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را دارند باید واجد شرایط خاصی بوده، تا موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا گردند. این شرایط شامل دو قسمت می‌شود:

  1. داشتن سابقه تحصیلی مناسب و مدرک زبان برای گرفتن پذیرش از دانشگاهای کانادا می‌باشد.
  2. اخذ ویزای تحصیلی کانادا از کنسولگری.

افراد برای واجد شرایط هر دو شرط بالا باشند تا بتوانند ویزای تحصیلی و مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا را به دست آورند. در سال‌های اخیر سفارت کانادا با حساسیت بیشتری به بررسی ویزاهای تحصیلی کانادا می‌پردازد و علت ان این است که افراد زیادی برای تحصیل وارد کانادا می‌شوند؛ که نه تنها دورهای تحصیلی را نمی‌گذارند بلکه به کارهایی مانند پناهندگی رو می‌آورند. به همین دلیل اخیراً، حساسیت‌ها بر روی شرایط افراد متقاضی و کامل بودن پرونده های ویزای تحصیلی کانادا بیشتر شده است. پرونده‌های مهاجرت تحصیلی باید به نحوی کامل گردد تا اثبات شود که افراد برای تحصیل به کانادا آمده است و تا شانس اخذ ویزای تحصیلی افزایش پیدا کند. افرادی که با برخورداری از نمره آیلتس مورد نیاز و متناسب با رزومه تحصیلی و کاری خود و نیز داشتن تمکن مالی برای تحصیل و زندگی، اقدام به مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می‌نمایند، از شانس بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا برخوردار خواهند بود.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

تحصیل در کانادا در مقایسه با سایر کشورها ارزان‌تر بوده و مدارک تحصیلی کانادا ارزش بالایی دارند. کانادا از امن‌ترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل و زندگی بوده و فرصت‌های تحصیلی زیادی در اختیار متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا قرار می‌دهد. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل این فرصت را به متقاضیان می‌دهد که بعد از گذراندن دوره تحصیل، اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا کند. در این مقاله بعضی دیگر از مزایای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را شرح می‌دهیم.

مهمترین مزیت مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، اخذ اقامت دائم کانادا به واسطه دریافت ویزای کار بعد از فارغ التحصیلی است. افرادی که در کانادا تحصیل می‌کنند، در برنامه‌های مهاجرتی کانادا امتیاز و شانس پذیرش بالایی دارند. همچنین دانشجویان مهاجری که در کانادا تحصیل می‌کنند اجازه کار خواهند داشت، که این یک امتیاز مهم محسوب شده و در برنامه‌های مهاجرتی کانادا به امتیاز آنها افزوده می‌شود. همچنین فرد متأهلی که از طریق تحصیل به کانادا مهاجرت می‌نماید، می‌تواند برای همسر خود نیز درخواست ویزای کاری کند و اگر همسر فرد متقاضی به مدت یک سال در کانادا کار کند، می‌تواند از این طریق اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا نماید.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا
مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا

هزینه زندگی و تحصیل در کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا و تعیین هزینه‌های تحصیل در کانادا به عوامل مختلفی مانند مقطع تحصیلی، شهر محل تحصیل و دانشگاه و رشته مورد نظر بستگی دارد. به طور میانگین شهریه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی بین ۹ تا ۱۹ هزار دلار و در مقطع کارشناسی ارشد بین ۱۲ تا ۲۶ هزار دلار کانادا و در مقطع دکتری هم بین ۶۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ هزار دلار می‌باشد. پرداخت شهریه در مورد برخی از دانشگاه‌ها قبل از دریافت ویزا و در مورد برخی دیگر پس از ورود به کانادا و ثبت نام در موسسه مربوطه خواهد بود.

هزینه‌های زندگی در کانادا بسته به شهر محل تحصیل و نحوه هزینه کردن دانشجویان متفاوت است و به مواردی مانند مسکن، غذا، کتاب و هزینه‌های جانبی دیگر بستگی دارد. شهرهای تورنتو و ونکوور گرانترین شهرهای کانادا برای زندگی می‌باشند و هزینه‌های زندگی در سال برای دانشجویان حدوداً ۱۵ هزار دلار برآورد می‌گردد.

ویزای دانش آموزی کانادا

بسیاری از والدین خواهان تحصیل فرزندانشان در یک کشور پیشرفته هستند. والدین می توانند از طریق ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا، فرزندان زیر ۱۸ سال خود را برای ادامه تحصیل در مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان به کانادا بفرستند. کشور کانادا با بهره مندی از بالاترین سطوح آموزشی و علمی، یکی از پیشرفته ترین و بهترین سیستم های آموزشی را دارد.

دانش آموزانی که در این کشور تحصیل می کنند، علاوه بر بهره مندی از یک سطح بالای علمی و آموزشی، از آینده شغلی و تحصیلی چشمگیری نیز برخوردار خواهند بود. یادگیری زبان انگلیسی برای دانش آموزان، معاشرت با همسالان از ملیت های مختلف، استفاده از بهترین امکانات و تجهیزات علمی و آموزشی، اولویت در اخذ پذیرش در دانشگاه در مقایسه با دانشجویان بین المللی از مزایای دارندگان ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا می باشد.

سال تحصیلی در کانادا برای دانش آموزان از مقطع دبستان تا دبیرستان از اواسط شهریور شروع و تا انتهای دی ماه ادامه دارد. مقاطع تحصیلی برای دانش آموزان در کانادا به مهد کودک ۴ تا ۶ سال، دبستان یا همان ابتدایی ۶ تا ۱۴ سال و دبیرستان ۱۴ تا ۱۸ سال تقسیم می شود. مقطع دبیرستان در کانادا در هر سال تحصیلی به ۲ ترم تقسیم شده که هر سال دانش آموزان به کمک مشاوران تحصیلی در هر ترم ۴ واحد را انتخاب می کنند که در مجموع در پایان سال ۸ واحد را پشت سر خواهند گذاشت. واحد ها انتخابی بر اساس رشته ای که دانش آموز قصد تحصیل در آن را در دانشگاه دارد انتخاب می شود. والدین دانش آموزانی که از طریق ویزای تحصیلی به کانادا وارد می شوند، در صورتی که واجد شرایط باشند می توانند جهت همراهی فرزند خود در کانادا از طریق ویزای همراه (ویزای توریستی) اقدام نمایند. دانش آموزانی که از طریق ویزای تحصیلی به کانادا وارد می شوند در ابتدای ورود به مدرسه از نظر سطح علمی ارزیابی می شوند و بر اساس نتیجه آزمون سطح تحصیلی آنها تعیین می گردد. دانش آموزانی که نیاز به تقویت زبان انگلیسی خود دارند در کنار دروس تحصیلی در کلاس های زبان نیز شرکت می کنند. دانش آموزان نیازی به انجام امتحان زبان برای ورود به کانادا و یا اخذ ویزای تحصیلی ندارند.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا

مراحل دریافت پذیرش تحصیلی کانادا

پس از انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر و دانشگاه محل تحصیل، مرحله بعد دریافت پذیرش تحصیلی کانادا میباشد که دریافت آن نیازمند تجربه کافی در این مورد است. اطلاع کامل از مدارک مورد نیاز و قوانین تحصیلی، ویژگی‌های هر استان کانادا و دانشگاه‌های آن همگی از مواردی هستند که نیازمند تجربه در پروسه اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا هستند.

برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا نیاز به مدارک زیر میباشد:

  • پاسپورت
  • مدرک زبان انگلیسی ایلتس
  • مدارک و رزومه تحصیلی
  • مدارک مالی نشان دهنده توانائی پوشش هزینه‌های تحصیل

در صورت موافقت دانشگاه کانادایی، نامه تائیدیه‌ای از طرف دانشگاه برای متقاضی ارسال می‌گردد که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا مورد نیاز خواهد بود. کارشناسان کانادا اکسپرت در بخش پذیرش تحصیلی تاکنون موارد زیادی از رد درخواست پذیرش تحصیلی کانادا مواجه شده اند که علیرغم این که متقاضی از شرایط کافی برای اخذ پذیرش در پرونده برخوردار بوده ‌است، اما به دلیل اطلاعات ناکافی و یا اشتباه در موارد بالا، با عدم موفقیت در پرونده درخواست ویزای تحصیلی در کانادا مواجه گردیده اند. توصیه می‌کنیم حتما پیش از تصمیم برای درخواست پذیرش تحصیلی از کانادا، با مشاورین با تجربه ما در کانادا اکسپرت تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره، از کوتاه‌ترین و بهترین روش برای ادامه تحصیل در کانادا آگاه شوید.

خدمات سازمان مهاجرتی کانادا اکسپرت​

سازمان مهاجرتی کانادا اکسپرت با همکاری مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا تجربیات موفق بسیاری در زمینه اخذ ویزاهای تحصیلی و دانش آموزی کانادا دارد. ما با سالها تجربه در اخذ اقامت و مهاجرت تحصیلی به کانادا آماده بررسی و ارزیابی پرونده مهاجرتی شما و ارائه بهترین پیشنهاد مهاجرتی بر اساس شرایط تحصیلی شما را دارد.

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیلی را دارید، اولین گام تکمیل فرم ارزیابی رایگان و تمام هوشمند سازمان مهاجرتی کانادا اکسپرت می‌باشد تا در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا

سایر روشهای مهاجرت به کانادا

روشهای مهاجرت به کانادا را می توان به ۵ دسته اصلی تقسیم کرد. افراد معمولا به دنبال آسان ترین و راحت ترین راه اخذ اقامت کانادا هستند؛ برای رسیدن به آن باید روش های مهاجرت به کانادا را بشناسید و با توجه به شرایط خود متناسب ترین روش را انتخاب نمائید. این روشها شامل مهاجرت به کانادا از طریق کار، سرمایه گذاری، تحصیل، ازدواج با تبعه کانادا و ویزای مولتی کانادا می باشد. قوانین اقامت کانادا در هر کدام از این گروه ها متفاوت است. شما برای انتخاب مناسبترین روش مهاجرتی باید اصول این روش ها را بدانید و سپس با توجه به شرایط خود مناسبترین روش را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب به بررسی روشهای مهاجرت به کانادا خواهیم پرداخت و شما با تمامی روش های اخذ اقامت کانادا آشنا میگردید. باید توجه کرد برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت این کشور، برنامه های گوناگونی وجود دارند که متقاضیان اخذ اقامت کانادا به توجه به شرایط خودشان، باید یکی از آنها را انتخاب نمایند، زیرا قرار گرفتن در بهترین برنامه مهاجرتی، شرط اصلی موفقیت متقاضی مهاجرت به کانادا است.

بگذارید تجربه ما راهنمای شما باشد

ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

آیا در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیلی به راهنمایی نیاز دارید؟

۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما هستیم

اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا - اقامت پرتغال - پاسپورت دومینیکا

تماس از طریق تلگرام

تماس از طریق شماره تلگرام 0016477743612

اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا - اقامت پرتغال - پاسپورت دومینیکا

تماس از طریق واتس آپ

تماس از طریق شماره واتس آپ 0016477743612

اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا - اقامت پرتغال - پاسپورت دومینیکا

عضویت در کانال تلگرام

عضویت در کانال تلگرام کانادا اکسپرت CanadaExpert@

اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا - اقامت پرتغال - پاسپورت دومینیکا

ارسال ایمیل

ارسال ایمیل به دفاتر ما info@canadaexpert.net

پیمایش به بالا