اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا

مزایای مهاجرت به کانادا

اقامت کانادا

مهاجرت از کشور مادری به همراه خانواده برای آغاز یک زندگی جدید در کشور کانادا مسلماً مهم‌ترین تصمیم در طول زندگی شما خواهد بود. این موضوع باید به درستی در تمامی جنبه‌ها ارزیابی شود. شما باید از تمامی حقایق خوب و ناخوشایندی که در این رابطه وجود دارد با خبر شوید. این مطالب برگرفته از تجربیات کسانی است که به عنوان نیروی کار ماهر به کانادا مهاجرت کرده‌اند.

مزایای زندگی در کانادا.

زندگی قانونی: در دنیای امروز برای جویندگان کاری که تا کنون در یکی از کشورهای جهان سوم می‌زیسته‌اند و قصد مهاجرت به کشوری پیشرفته دارند امکانات کمی وجود دارد تا بتوانند کار کنند و زندگی خوبی داشته باشند. اما تنها کشورهایی نظیر کانادا، استرالیا و نیوزیلند از طریق برنامهٔ مهاجرت سازمان یافته به طور علنی ارائه گر این امکانات هستند. شما به عنوان یک مهاجر در کشور کانادا می‌توانید زندگی راحت و قانونی داشته باشید.

آرامش: کانادا یکی از کشورهایی ست که پایین‌ترین آمار جرم و جنایت را دارد. شما با خیالی آسوده می‌توانید در این کشور زندگی کنید زیرا شما و هیچ یک از اعضای خانواده‌تان مورد آزار و اذیت مجرمان قرار نمی‌گیرید وهیچ گاه شاهد دزدی و آدم ربایی نخواهید بود. اگر چه این قبیل جرایم در اکثر کشورهای دنیا معمول است اما قانون شماره یک در میان مردم کانادا احترام گذاشتن به مردم و اموالشان است.

اقتصاد در کانادا: با توجه به موقعیت استراتژیک کانادا و نزدیکی آن با آمریکا، همچنین داشتن روابط نزدیک و دوستانه با کشورهای مشترک‌المنافع نظیر انگلستان، استرالیا و غیره به این کشور امکان آن را می‌دهد تا بر پایهٔ اقتصاد محکمی استوار باشد.

علاوه بر آن منابع طبیعی زیادی در کانادا وجود دارد و همچنین صنعت کشاورزی کانادا یکی از مهم‌ترین تأمین کنندگان مواد غذایی در بسیاری از کشورهای دنیاست.

حمایت دولت: کشورهای کمی در دنیا هستند که از شهروندان خود در مواقع سختی و بحران حمایت می‌کنند. در مواقع وقوع بیماری‌های سخت یا بیکاری دولت کشور کانادا از مردم و خانواده‌ها حمایت می‌کند تا بنیان زندگی‌شان حفظ شود، و از طریق سازمان‌های دولتی یا خصوصی مواد غذایی، پوشاک، مسکن، خدمات آموزشی و درمانی در اختیارشان قرار می‌دهد.
در زیر چند نمونه از برنامه های حمایت اجتماعی برای شهروندان کانادایی ذکر شده است:

. پرداخت مستمری ماهانه برای افراد زیر 18 سال.
. بیمه بیکاری.
. کمک‌های مالی به افراد بالای 65 سال کم درآمد.
. کمک‌های مالی به خانواده های کم درآمد.
. کمک‌های مالی به افراد بیکاری که توانایی کار کردن را ندارند.

طبیعت: کانادا کشوری ست که دارای گونه های مختلفی از گیاهان و حیوانات همچنین دریاچه‌ها و فضاهای سبز بسیار می‌باشد. از بهار تا پاییز کانادایی‌ها در هر کجای کشور که باشند در کنار فعالیت‌های روزمره‌شان از این طبیعت بسیار زیبا لذت می‌برند. در طول زمستان تفریحاتی مثل اسکی و هاکی در بین کانادایی‌ها بسیار محبوب می‌باشد.

هوای بسیار تازه و پاک کانادا به دلیل فراوانی درختان و فضاهای سبز آن است که سراسر این کشور را فراگرفته است. در تمام شهر های کانادا این بسیار عادی است که در باغچه یا فضاهای سبز حیوانات وحشی را بیابید که با زندگی شهری در کنار انسان‌ها سازگاری پیدا کرده‌اند. حیواناتی مانند سنجاب، راکون، سمور، راسو، غاز وحشی و غیره…

در خیابان‌های اطراف شهرها و در گذرگاه های بزرگ راه‌ها به وفور تابلوی عبور حیوانات وحشی مثل گونه های مختلف گوزن‌ها به چشم می‌خورد.

فرصت‌های شغلی: کسانی که در تلاش برای کسب اقامت کانادا هستند آگاه باشند که، کانادا به هزاران نیروی کار ماهر در طول ده سال آینده نیاز دارد، این به 2 دلیل عمده می‌باشد:

1- اقتصاد محکم و رو به رشد کانادا.
2- وجود افراد بسیاری که بالای 65 سال دارند و نیروی کار جوان جایگزین برایشان وجود ندارد.
کلید یافتن یک شغل خوب در کنار تحصیلات و تجربه توانایی صحبت به زبان‌های انگلیسی و فرانسه است.

آموزش کودکان و نوجوانان: دورهٔ ابتدایی و دورهٔ متوسطه هر کدام 6 سال به طول می‌انجامد یعنی فرد در پایان متوسطه باید 12 مرحله را طی کرده باشد. تحصیل برای کودکان کانادایی اجباری و در سراسر کانادا به صورت رایگان می‌باشد. سطح آموزشی مدارس هر سال کنترل می‌شود، این ضامن تساوی در بهره‌مندی از آموزش‌ها و فرصت‌های گوناگون برای دانش آموزان کانادایی بدون در نظر گرفتن سطح اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن‌هاست.

آینده ای درخشان در انتظار کسانی است که در دانشگاه های کانادا تحصیل می‌کنند.

تنوع فصلی: به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوب در کانادا می‌توانید به وضوح شاهد هر 4 فصل سال باشید.

استاندارد زندگی: کانادا یکی از کشور های ست که بالاترین رتبهٔ استاندارد جهانی حتی بالاتر از آمریکا و خیلی از کشور های اروپایی را دارد. در آمد هر کانادایی به طور متوسط در سال بالاتر از 38,000$ است.

احترام به مهاجران: خانواده های مهاجر بسیاری برای زندگی به کانادا می‌آیند پس این امری بسیار طبیعی است که ساکنین کانادا مهاجرین را می‌پذیرند و با آن‌ها سازگاری پیدا می‌کنند. احترام به آزادی و نظر مردم یک قانون اساسی در اجتماع کاناداست. فرد با داشتن ویزای اقامت دائم کانادا از تمامی حقوق یک شهروند بومی به جز حق رای برخوردار است.

آیندهٔ اقامت در کانادا و پاسپورت کانادایی: بعد از گذشت 3 سال اقامت در کانادا مهاجران با ویزای اقامت دائم می‌توانند درخواست پاسپورت کانادایی دهند، با داشتن این پاسپورت شما قادرید به خیلی از کشورها مثل آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به راحتی وارد و خارج شوید. چون کانادا کشوری بی طرف است و مردمی آرام با روحیات انسان دوستانه دارد. با پاسپورت کانادایی همچنین می‌توانید در کشورهایی نظیر انگلستان، استرالیا و ازجمله آمریکا کار کنید.

مواد غذایی: مواد غذایی در کانادا ارزان قیمت و از کیفیت خوبی برخوردار هستند، تنوع زیادی در محصولات تولیدی کشور مثل میوه‌ها، غلات و حبوبات، گوشت و لبنیات وجود دارد. بهترین محصولات از سایر کشورها با قیمت‌های مناسب در اکثر سوپر مارکت های سراسر کشور یافت می‌شود.

وزارت بهداشت و درمان کانادا به مهاجران تازه وارد مخصوصاً «خانم‌ها توصیه می‌کند که مراقب سلامت و رزیم غذایی خود در ماه های اول ورود به کانادا باشند، زیرا مصرف مواد غذایی جدیدی که راحت و ارزان بدست می‌آید ممکن است باعث اضافه وزن آن‌ها شود!».

دلیل دیگر آن کم بودن فعالیت‌های بدنی بیرون از خانه به علت فصل زمستان و سرما می‌باشد.

مهاجرت به کانادا

علاقمند به دریافت اقامت کانادا هستید؟ آیا برنامه های مهاجرتی این کشور را می شناسید؟ چقدر با کانادا آشنایی دارید؟ شما میتوانید برای پاسخ به سوال های خود ادامه مقاله را مطالعه کنید.کشور کانادا با حدود 36 میلیون نفر جمعیت، در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور دومین کشور وسیع جهان هست. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای بیشتر قسمت های این سرزمین سرد است.

اصلی ترین منبع اقتصاد کانادا از صنعت گردشگری، بخش کشاورزی و پتروشیمی به دست می آید. با وجود مکان های طبیعی و تفریحی فراوان، کانادا جزو 15 کشور دیدنی دنیا با آمار گردشگری بیش از 20 میلیون نفر در سال است.همچنین کشور کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشور های جهان می باشد. در سال هایی که برخی کشورهای جهان درهای مهاجرت خود را به سوی مهاجرن بسته اند، کانادا برای رشد اقتصادی خود و جلوگیری از بالا رفتن میانگین سنی کشور سالانه صد ها هزار مهاجر توانایی که در روند رشد اقتصادی کشور مفید هستند را پذیرش می کند.

از برنامه های مهاجرتی این کشور میتوان به برنامه تخصص کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، اکسپرس انتری و … اشاره کرد. میتوان گفت معروفترین و پر تقضاترین برنامه مهاجرت به این کشور، برنامه اکسپرس انتری است. کانادا در سال 2015 از این سیستم رونمایی کرد. این برنامه به استان های کانادا کمک می کند که به نسبت نیاز بازار کار خود مهاجران واجد شرایط را کاندید دریافت اقامت دائم کانادا کنند. همچنین در برنامه اکسپرس انتری سرعت پذیرش مهاجران بسیار بیشتر است.

کشور کانادا جدا از بخش مهاجرت، جزوی از برترین کشور های جهان برای تحصیلات است. تحصیل در کانادا کمک شایانی به دانش آموزان و دانشجویان می کند زیرا در این کشور بخش های آموزشی (مدارس،دانشگاها، کالج ها و …) با سیستم های بروز، امنیت فوق العاده و همچنین مدارکی بین المللی در تلاش هستند تا آینده بهتری برای افراد بسازند.

پیمایش به بالا