اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا

چرا کانادا مقصد بسیاری از مهاجران است؟

مهاجرت به کانادا

اقامت دائم کانادا مقصد بسیاری از افرادی است که قصد ساختن زندگی ایده آل را دارند. کانادا توانسته است با ایجاد ثبات اقتصادی, فرصت های متعدد کاری, و بی طرفی سیاسی در منازعات بین المللی توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت را به خود جلب نماید. کانادا یکی از معدود کشورهای جهان است که در زمینه ارائه خدمات و امتیازات به مهاجرین تفاوتی به با شهروندان خود نمیگذارد. دلایلی که ذکر شده در کنار امکانات زیادی که جامعه امروزه کانادا برای مهاجرین وجود دارد کانادا را در میان مردم به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجران مطرح کرده است.

در ادامه سعی مینماییم به اصلی ترین دلایل مهاجرت به کانادا را از نظر مهاجرین بپردازیم:

۱- امتیازات داشتن تابعیت کانادا

کارت اقامت دائم (PR): مهاجران بعد از دریافت اقامت دائم کانادا مانند یک شهروند کانادایی از تمامی حقوق و مزایای اجتماعی مانند امکانات بهداشتی و سلامتی برای تمام اعضای خانواده, آموزش و تحصیل در مدارس دولتی برای کودکان (بدون پرداخت هزینه) بهره مند خواهند بود. دولت کانادا درصورتی که شهروندی دچار ورشکستگی , بحران مالی, و یا بیکاری شود, با کمک های خود در زمینه های مختلف کنار شهروندان خود خواهد بود.

پاسپورت کانادا: در صورت داشتن اقامت کانادا و زندگی به مدت سه سال در مدت ۴ سال در این کشور شما میتوانید به شهروند کانادایی تبدیل شوید و پاسپورت کانادایی داشته باشد. افرادی که تابعیت کانادا دارند و پاسپورت این کشور را دریافت کرده اند, دارای پاسپورت قدرتمندی هستن و میتوانند به بیش از ۱۴۰ کشور جهان بدون ویزا سفر کنند.

۲- کیفیت بالای زندگی در کانادا

تجارت و اقتصاد قوی: علیرغم اینکه کانادا کشور ارزانی نیست ولی به خاطر رشد اقتصادی بالا، صنایع قوی و نرخ بیکاری پایین ارزش درامد افراد در طی زمان رو به افزایش است و بدنه اصلی جامعه در حال رشد اقتصادی می باشند. کانادا موافق به کسب رتبه اول در بین ۲۰۰ کشور براساس آمارهای سازمان ملل در حیطه ی کیفیت زندگی میباشد.

امنیت بالا : که به واسطه قوانین بسیار سخت گیرانه دولت کانادا در مقابل جرایم سازمان یاقته و بزهکاری اجتماعی شکل گرفته یکی از عوامل اطمینان بخش برای مهاجرین و شهروندان کانادا میباشد.

خدمات درمانی رایگان: در بین انواع امتیازات خوب کانادا برای مهاجرین، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در کانادا برای تمام شهروندان و اتباع مقیم این کشور یکی از بالاترین معیارهایی است که در انتخاب مقصد مهاجرت برای مهاجرین نقش بازی میکند.

شرایط تحصیلات عالی: دسترسی به موقعیت های تحصیلی بسیار عالی در کانادا یکی دیگر از امتیازات مهاجرت به کانادا است. بسیاری از دانشگاههای مطرح جهان در کانادا قرار دارد.

۳- تنوع فرهنگی بالا در کانادا

بافت جمعیتی گوناگون: کانادا میزبان مهاجران از بیش از هفتاد کشور دنیاست و بیشترین تعداد مهاجرین بر اساس اطلاعات رسمی سایت اداره مهاجرت کانادا مربوط به کشورهای فیلیپین، هند، چین، ایران، پاکستان و آمریکا می باشد. برای مثال در تورنتو، حدودسی درصد از شهروندان افرادی هستند که خارج از خاک کانادا به دنیا آمده اند و با استفاده از برنامه های مهاجرتی به این کشور وارد شده اند.

شرایط مساوی برای رشد: فرصت های بیزینس و کارآفرینی در کانادا فراوان است. تمامی افراد دارای مهارت از طبقات متفاوت ، امکان یافتن فرصت های بسیار خوب شغلی در کانادا را دارند. به طور میانگین افراد بین ۳ تا ۶ ماه پس از ورود به کانادا در حیطه تخصصی خود کار پیدا میکنند که مسلماً این موضوع به مهارتهای ارتباطی و تخصصی کاری، زبان، سابقه کار و تلاش خود آنها برای تطبیق سریع با محیط ارتباط دارد.

۴- پروسه شفاف مهاجرت و مقاصد بسیار برای زندگی

پروسه مهاجرت شفاف: کانادا پروسه مهاجرتی بسیار شفافی دارد. البته این به این معنی نیست که همه بتوانند واجد شرایط شوند بلکه به این معنی است که اگر شما حایز شرایط باشید، پروسه مهاجرت شفافی دارد.

مکان زندگی: در کانادا قطعاً مقاصد زیادی برای انتخاب محل زندگی وجود دارد. کانادا فقط تورنتو نیست و غالب افرادی که مدتی در کانادا زندگی میکنند تصمیم به تغییر محل زندگی میگیرند چرا که کانادا با مساحتی حدوداً شش برابر ایران فرصتهای بسیاری برای کار و تحصیل و سرمایه گذاری در اختیار شما قرار میدهد.

اقامت کانادا

علاقمند به دریافت اقامت کانادا هستید؟ آیا برنامه های مهاجرتی این کشور را می شناسید؟ چقدر با کانادا آشنایی دارید؟ شما میتوانید برای پاسخ به سوال های خود ادامه مقاله را مطالعه کنید.کشور کانادا با حدود 36 میلیون نفر جمعیت، در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور دومین کشور وسیع جهان هست. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای بیشتر قسمت های این سرزمین سرد است.

اصلی ترین منبع اقتصاد کانادا از صنعت گردشگری، بخش کشاورزی و پتروشیمی به دست می آید. با وجود مکان های طبیعی و تفریحی فراوان، کانادا جزو 15 کشور دیدنی دنیا با آمار گردشگری بیش از 20 میلیون نفر در سال است.همچنین کشور کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشور های جهان می باشد. در سال هایی که برخی کشورهای جهان درهای مهاجرت خود را به سوی مهاجرن بسته اند، کانادا برای رشد اقتصادی خود و جلوگیری از بالا رفتن میانگین سنی کشور سالانه صد ها هزار مهاجر توانایی که در روند رشد اقتصادی کشور مفید هستند را پذیرش می کند.

از برنامه های مهاجرتی این کشور میتوان به برنامه تخصص کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، اکسپرس انتری و … اشاره کرد. میتوان گفت معروفترین و پر تقضاترین برنامه مهاجرت به این کشور، برنامه اکسپرس انتری است. کانادا در سال 2015 از این سیستم رونمایی کرد. این برنامه به استان های کانادا کمک می کند که به نسبت نیاز بازار کار خود مهاجران واجد شرایط را کاندید دریافت اقامت دائم کانادا کنند. همچنین در برنامه اکسپرس انتری سرعت پذیرش مهاجران بسیار بیشتر است.

کشور کانادا جدا از بخش مهاجرت، جزوی از برترین کشور های جهان برای تحصیلات است. تحصیل در کانادا کمک شایانی به دانش آموزان و دانشجویان می کند زیرا در این کشور بخش های آموزشی (مدارس،دانشگاها، کالج ها و …) با سیستم های بروز، امنیت فوق العاده و همچنین مدارکی بین المللی در تلاش هستند تا آینده بهتری برای افراد بسازند.

پیمایش به بالا