هزینه های زندگی در کانادا

یکی از سؤالاتی که اغلب افراد پیش از مهاجرت به کانادا با آن مواجه خواهند گردید بحث هزینه های زندگی در کانادا می‌باشد. داشتن یک پیش‌بینی منطقی از این هزینه‌ها موجب خواهد گردید که در چند ماه اول پس از ورود که افراد فاقد شغل و در آمد هستند، با آرامش سپری گردد. پس اگر علاقمند هستید که با این گونه هزینه و به طور کلی با برنامه ریزی مالی بیشتر آشنا شوید، این سلسله مقالات را دنبال نماید.

وقتی که صحبت از پیش‌بینی هزینه‌ها می‌گردد، واضح است که چند عامل تاثیر گذار خواهد بود. مانند تعداد نفرات، شهر و محله که در آن ساکن خواهیم شد و همین‌طور سطح زندگی. به طور میانگین تفاوت هزینه زندگی بین شهرهای بزرگی مثل تورنتو و ونکوور و شهرهای کوچک کانادا و یا شهرک‌های اطراف این شهرها گاهی تا ۵۰ درصد نیز می‌گردد. پس رسیدن به یک رقم مشخص به عنوان هزینه خانوار کمی مشکل خواهد بود. نگارنده سعی نموده است که در این مقاله میزان هزینه های زندگی را بر اساس یک خانواده ۴ نفره و برای شهری مثل تورنتو محاسبه نماید. این هزینه طبیعتاً برای سایر شهرها کمتر خواهد بود.

هزینه های مسکن

مهم‌ترین و پر هزینه‌ترین خریدی که خانواده‌ها انجام خواهند داد، خرید و یا اجاره محل سکونت است. در تورنتو ۳ نوع مختلف خانه وجود دارد. خانه های مجزا (House )، برج‌های لوکس (Condominum ) و آپارتمان‌های مخصوص اجاره (Rental ). از نظر هزینه خانه های مجزا گران‌ترین و آپارتمان‌های اجاره ای ارزان‌ترین می‌باشند.

پیمایش به بالا