پاسپورت دومینیکا - اقامت دومینیکا

مزایای پاسپورت دومینیکا – پاسخ به پرسشهای رایج اخذ پاسپورت دوم

یکی از دلایل اصلی اخذ پاسپورت دوم امکان زندگی سفر ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی بدون وابستگی به کشوری خاص است. پاسپورت دوم و اخذ پاسپورت دومینیکا یک گام بسیار بزرگ جهت حذف محدودیتها و یک برنامه بسیار عالی برای مواقع اضطراری محسوب می گردد.

دلیل اصلی دیگر برای گرفتن پاسپورت دومینیکا و یا پاسپورت دوم این است که امکان سفر بین المللی را بسیار آسانتر می کند. حتی اگر شما یک فعال تجاری ثروتمند و قابل اعتماد و یا یک مسئول مهم دولتی هستید، با یک پاسپورت ضعیف، برای انجام سفرهای بین المللی و یا افتتاح حساب بانکی در یک کشور خارجی محدودیتهای زیادی دارید. سفر با پاسپورت دومینیکا (پاسپورت دوم) این امکان را میدهد که فرد از بیشتر کشورهای توسعه یافته جهان بدون نیاز به ویزا بازدید کند. به عنوان مثال اگر شخصی بخواهد در یک ملاقات کاری در اروپا حضور یابد، به تعطیلات در کشور سوئیس برود، فرزندش را که در انگلستان تحصیل میکند را ملاقات کند و یا به یک بیمارستان در فرانسه برود با داشتن پاسپورت دومنیکا امکان سفر بدون زحمت و سریع به اکثر کشورهای جهان از جمله کل اتحادیه اروپا و منطقه شنگن اروپا را فراهم می باشد. حتی وقتی قصد بازدید از کشوری دارید که شهروندان دومینیکا را ملزم مینماید که ابتدا ویزای توریستی بگیرند، دارندگان پاسپورت دومینیکا در مقایسه با مردم سایر کشورها از موقعیت بسیار بهتری برخوردار هستند و با سختگیری های کمتری مواجه میشوند و معمولا خیلی راحت و سریع ویزا کشورهایی مانند کانادا، آمریکا یا استرالیا را بدست می آورند. همچنین با پاسپورت یک کشور مشترک المنافع مثل دومینیکا امکان به دست آوردن ویزای تجاری و یا مجوز اقامت در دیگر کشورهای مشترک المنافع مانند کانادا و یا استرالیا و کانادا آسانتر است.

آیا مجبور به زندگی در دومینیکا میباشم؟

برای بدست آوردن پاسپورت دوم (پاسپورت دومینیکا) از طریق سرمایه گذاری، هیچ نیازی به اقامت در این کشور وجود ندارد و متقاضیان حتی یک بار هم لازم نیست از دومینیکا بازدید کنند. حتی پس از اخذ پاسپورت و ملیت دومینیکا، هیچ اجباری برای رفتن به این کشور به منظور حفظ تابعیت وجود ندارد و امکان تمدید پاسپورت دومینیکا به صورت غیر مشروط برای تمام شهروندان همیشه وجود دارد. هرچند دومینیکا یک کشور فوق العاده است و شهروندان جدید تشویق می شوند تا از این کشور بازدید کنند و بامکان کار، زندگی و تحصیل در این کشور را مد نظر داشته باشند.

تابعیت دوگانه ی دومینیکا:

دارندگان پاسپورت دومینیکا می توانند پاسپورت دوم خود را به عنوان یک سند محرمانه نگه دارند و کشور فعلی به هیچ عنوان از داشتن پاسپورت دوم شما مطلع نمیگردد و دولت دومینیکا هرگز فردی را مجبور به باطل کردن تابعیت فعلی نمیکند هیچ زمان با دولت های خارجی تبادل اطلاعات ندارد. دولت دومینیکا حتی به افراد این اجازه را می دهد که پس از یک سال از اخذ شهروندی بصورت قانونی نام خانوادگی خود را تغییر دهند.

پاسپورت دومینیکا:

پاسپورت دومینیکا دارای اعتبار ده سال بوده که می توان آن را به صورت مادام العمر تمدید نمود. تابعیت دومینیکا تحت هیچ شرایطی قابل ابطال نیست. پاسپورت دومینیکا که برای کودکان زیر ۱۶ سال، ۵ سال اعتبار دارد. پاسپورت دومینیکا که در حال تمام شدن است را میتوان با پرداخت مبلغی اندک در هر کدام از کنسولگری ها، سفارت ها، دفتر کمیسیون عالی در سراسر دنیا و یا اداره گذرنامه دومینیکا عوض کرد. در ضمن نیازی به داشتن آدرس دومینیکایی برای تمدید پاسپورت دوم نیست و می توانید از آدرس محل اقامت خود در هرجای دنیا بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

پیامدهای مالیاتی تابعیت دومینیکا:

افرادی که دارای پاسپورت دومینیکا هستند از یک وضعیت معاف از مالیات بر تمام درآمدهای خارجی و سود سرمایه برخوردار هستند و مشمول پرداخت مالیات بر هدیه، ارث و ثروت در کشور نمی شوند.

چه افرادی میتوانند در یک پرونده گنجانده شوند؟

درخواست اخذ پاسپورت دومینیکا (پاسپورت دوم) میتواند شامل کلیه اعضای خانواده و افراد وابسته به متقاضی اصلی مهاجرت به دومینیکا باشد. حداکثر سن برای فرزندان وابسته ۲۸ سال بوده و حداقل سن برای والدین وابسته و یا پدربزرگ و مادربزرگ وابسته به ۵۵ سال کاهش یافته است.

بر اساس قوانین برنامه ی مهاجرت به دومینیکا، یک فرد وابسته ی باید واجد شرایط زیر باشد:

۱ – فرزند متقاضی اصلی و یا همسرش که کمتر از ۱۸ سال سن دارد
۲ – فرزند متقاضی اصلی و یا همسرش که بطور کامل توسط والدینش حمایت می شود وبین ۱۸ تا ۲۸ سال سن دارد و از سن ۱۸ سالگی در حال تحصیل میباشد.
۳ – دختر مجرد متقاضی اصلی که با والدینش زندگی می کند و کمتر از ۲۸ سال سن دارد
۴ – فرزند متقاضی اصلی و یا همسرش که کاملا توسط والدینش حمایت ملی می شود که بالای ۱۸ سال سن دارد و دارای معلولیت میباشد.
۵ – والدین و یا پدربزگ و مادر بزرگ متقاضی اصلی و یا همسرش که با متقاضی اصلی زندگی می کنند و بالای ۵۵ سال سن دارند.


روش‌های اخذ پاسپورت دوم

پاسپورت دوم از روشهای گوناگونی قابل اخذ می‌باشد. انتخاب روش مناسب برای اخذ پاسپورت دوم بستگی به شرایط فرد متقاضی و امکان اقدام برای ایرانیان به طور خاص دارد. در حال حاضر کشورهای زیر سریعترین روش جهت اخذ پاسپورت دوم برای ایرانیان می‌باشند. علاوه با ان پرتقال نیز با سرمایه گذاری قابل بازگشت گزینه بسیار مناسبی برای اخذ پاسپورت دوم می‌باشد.

در میان برنامه‌های موجود برای کسب پاسپورت دوم و در حال حاضر ۲ گزینه برای ایرانیان قابل حصول است. کسب پاسپورت دوم از طریق برنامه مهاجرتی دومینیکا و یا کسب اقامت پرتقال از طریق سرمایه گذاری قابل بازگشت و سپس کسب پاسپورت پس از ۶ سال. کشورهای اروپائی مانند پرتغال در خصوص صدور پاسپورت مانند کانادا و امریکا عمل می‌نمایند و در ابتدا اقامت می‌دانند و سپس پس از چند سال پاسپورت.

پیمایش به بالا