مهاجزت یه پرتغال - پاسپورت پرتغال

آشنایی با شهر تاریخی لیسبون

اخبار مهاجرت به پرتغال / پاسپورت پرتغال

لیسبون (Lisboa) پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور پرتغال است. حدود ۳/۵میلیون نفر ساکن شهر لیسبون هستند که از این تعداد نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در مرکز شهر و ۲/۹میلیون نفر در حومه شهر ساکن شده‌اند.

لیسبون یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است. قدمت این شهر حتی از رم هم بیشتر است. بر اساس مدارک به دست آمده این شهر، ۴ قرن زودتر از رم ساخته شده و بعد از آتن، دومین شهر قدیمی اروپا است

از بنا های تاریخی این شهر میتوان به عمارت تاریخی بلم اشاره کرد. این بنا به موازات رودخانهٔ تاگوس واقع شده‌است. این عمارت نخستین جاذبه گردشگری در منطقه جریرونیموس و موستریو می‌باشد. ساخت عمارت بلم در سال ۱۵۰۱ آغاز شد و سرانجام پس از ۷۰ سال در سال ۱۵۷۱ تکمیل گردید. در مدت ساخت آن هزینه بسیاری صرف خرید مصالح مختلف شد. بیش‌ترین هزینه ساخت عمارت بلم از طریق سرمایه‌گذاری تامین شده بود. این عمارت یکی از مجهزترین نمونه‌های دست‌ساز بشر است. عمارت بلم از معماری گوتیک تاثیر بسیاری گرفته و در دوره رنسانس ساخته شده‌است.

از دیگر بنا های تاریخی این شهر میتوان به قلعه تاریخی سنت جورج اشاره کرد. این قلعه در سال ۱۱۴۷ توسط مورهاساخته شده‌است. سنت جورج قلعه‌ای است به مساحت حدود ۶۰۰۰ متر مربع با تعداد زیادی برج و دو میدان که توسط دیواره داخلی و در از هم تفکیک شده‌اند. جاذبه تاریخی این قلعه و مناظر خیره کننده‌اش آن را تبدیل به مکانی عالی برای بازدید گردشگران کرده است.

لیسبون به‌عنوان یکی از زیبا ترین شهر های اروپا شناخته می شود. این شهر بیش‌ترین ثروت کشور پرتغال را در خود ذخیره کرده و از شهرهای مهم اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، به‌طوری که ۴۵ درصد از کل تولیدات پرتغال به این شهر اختصاص دارد.

اقامت پرتغال

آیا تا بحال به مهاجرت به پرتغال و یا اخذ اقامت پرتغال فکر کردید؟ چقدر با کشور پرتغال آشنایی دارید؟ پاسخ به تمام پرسشهای خود در مورد کشور پرتغال را در این مقاله پیدا کنید. جمعیت این کشور در حدود ۱۱ میلیون نفر و واحد پول آن یورو است.

پرتغال از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو است و شیوه حکومتی آن جمهوری پارلمانی است. پرتغال جزء کشورهای توسعه‌یافته به‌شمار می‌آید. معروف ترین صنایع این کشور شامل ماهیگیری، گردشگری، صادرات الوار و … می شود.

این سرزمین غربی‌ترین کشور اروپاست و خاک آن به همراه تنها همسایه خود اسپانیا، شبه‌جزیره ایبری را تشکیل می‌دهد. پرتغال از سوی غرب با اقیانوس اطلس هم مرز است و دو مجمع‌الجزایر آزور و مادیرا واقع در این اقیانوس نیز جزء خاک پرتغال هستند.

دولت پرتغال چند سالی است در برابر سرمایه گذاری های خارجی، اقامت و پس از آن پاسپورت خود را به سرمایه گذاران اهدا می کند. از مزایای سرمایه گذاری در پرتغال میتوان به گرفتن ویزای طلایی پس از ۶ ماه اشاره کرد.

ویزای طلایی

بخشی از مزایای ویزای طلایی پرتغال: کسانی که قصد مهاجرت به پرتغال و اخذ اقامت این کشور را دارند میتوانند در کشور پرتغال با وابستگانشان بدون محدودیت اقامت کنند و در این کشور مشغول به کار شوند، از خدمات تحصیلی و درمانی رایگان استفاده کنند و به تمامی کشور های عضو شینگن بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

همچنین یکی از برترین مزایای مهاجرت به پرتغال و سرمایه گذاری در این کشور دریافت پاسپورت اروپا پس از ۵ سال و همچنین بازگشت مبلغ سرمایه گذاری پس از ۶ سال است. پاسپورت کشور پرتغال یکی از قوی ترین پاسپورت های جهان هست که با آن افراد میتوانند به کشور های آمریکا، کانادا، چین، برزیل، امارات، کشور های اتحادیه اروپا و … سفر کنند.

از دیگر مزیت های مهاجرت و اخذ اقامت پرتغال عدم نیز به حضور فیزیکی طولانی مدت (مشابه امریکا و یا کانادا) بخاطر حفظ اقامت پرتغال است. در صورت علاقمندی به کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از صفحه مهاجرت به پرتغال ما بازدید کنید و یا در صورت داشتن هر سوال با وکیل مهاجرت پرتغال در تماس باشید.

پیمایش به بالا