اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا

کانادا بهترین کشور دنیا برای زندگی

اقامت کانادا

بر طبق یک اندازه گیری کیفیت زندگی جدید توسط یک موسسه بین‌المللی که در آن کشورهای صنعتی و ثروتمند با هم قیاس شده‌اند، کانادا نیز در میان بهترین مکان‌ها برای زندگی قرار دارد. شاخص زندگی بهتر از سوی این سازمان برای همکاری و توسعه اقتصادی که در روز سه شنبه منتشر گردید در بین ۲۴ کشور مورد ارزیابی گرفته شده، کانادا را به عنوان پیشرو معرفی نموده است و توجه آن به وضعیت شغلی و درآمدی و هر آن چیزی بوده است که OECD از آن به عنوان شاخص رضایت از زندگی نام برده است.

شاخص فوق قرار بود در روز سه شنبه منتشر گردد ولی در روز دوشنبه در و بسایت OECD قرار گرفت.

کانادا در مقام سوم جدول.

موسسه پاریسی ارزیاب، جدول بندی کلی را اعلام نکرده بود ولی اگر مقدار هر پارامتر را بین کشورهای مورد ارزیابی بررسی کنیم، باید کانادا در رتبه سوم یعنی بعد از کشورهای استرالیا و سوئد قرار گیرد. البته استرالیای ها خود را این قدرها هم خوب نمی‌بینند. در ارزیابی‌های رضایت از زندگی، آن‌ها به خود امتیاز ۷،۲ از ۱۰ داده‌اند در جایی که کاناداییان امتیاز ۷،۴ و شهروندان سوئیسی نیز ۷،۸ را به خود اختصاص داده‌اند.

موسسه در پروفایل کشورهایش ذکر می‌کند که کانادا در محاسبات رفاه زندگی یک استثنا است همان‌گونه که مشخص گردیده است که این کشور توانسته در مقام بهترین کشورها در شاخص زندگی بهتر جای گیرد. به طور کلی کاناداییان بیشتر از میانگین OECD از زندگی خود رضایت دارند، با ۸۲ درصد مردمی که می‌گویند لحظات خوب و مثبت زندگی‌شان در روز بیش از لحظات منفی است. کانادا در بالای جدول رنکینگ جای گرفته است چرا که در اکثر شاخص‌ها در بین ۱۰ کشور اول است و از میانگین ۳۶ کشور بالاتر می‌باشد. کانادا در دو مشخصه کوچک‌تر این شاخص مقام اول را داراست. مثلاً هر فرد در کانادا دارای ۲،۶ اتاق است که این یعنی بهترین وضع مسکن و در مورد امنیت نیز کانادا کمترین گزارش جرم و جنایت را دارد.

دو سوم مردم به دولت اعتماد دارند. شاید عجیب باشد ولی کاناداییان از سایر کشورها بیشتر به دولتشان اعتماد دارند. در حدود ۶۷ درصد مردم می‌گویند که به نهادهای سیاسی خود اعتماد دارند. میانگین این رقم در میان ۳۶ کشور دیگر ۵۶ درصد می‌باشد. شاخص‌هایی که کانادا در آن‌ها در مقام زیر ۱۰ قرار گرفته است معیارهایی مانند خانه دار بودن، درآمد، سلامتی، کسب دانش و ثروتمندی است و امید زندگی در ۸۱ سالگی قرار دارد که در وسط لیست جای گرفته است.همچنین کاناداییان تعادل زندگی و کار را خوب حفظ کرده‌اند، آن‌ها به طور میانگین ۱۷۰۲ ساعت در سال کار می‌کنند که از میانگین OECD که ۱۷۷۶ ساعت است کمتر می‌باشد.

اقامت کانادا

علاقمند به دریافت اقامت کانادا هستید؟ آیا برنامه های مهاجرتی این کشور را می شناسید؟ چقدر با کانادا آشنایی دارید؟ شما میتوانید برای پاسخ به سوال های خود ادامه مقاله را مطالعه کنید.کشور کانادا با حدود 36 میلیون نفر جمعیت، در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور دومین کشور وسیع جهان هست. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای بیشتر قسمت های این سرزمین سرد است.

اصلی ترین منبع اقتصاد کانادا از صنعت گردشگری، بخش کشاورزی و پتروشیمی به دست می آید. با وجود مکان های طبیعی و تفریحی فراوان، کانادا جزو 15 کشور دیدنی دنیا با آمار گردشگری بیش از 20 میلیون نفر در سال است.همچنین کشور کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشور های جهان می باشد. در سال هایی که برخی کشورهای جهان درهای مهاجرت خود را به سوی مهاجرن بسته اند، کانادا برای رشد اقتصادی خود و جلوگیری از بالا رفتن میانگین سنی کشور سالانه صد ها هزار مهاجر توانایی که در روند رشد اقتصادی کشور مفید هستند را پذیرش می کند.

از برنامه های مهاجرتی این کشور میتوان به برنامه تخصص کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، اکسپرس انتری و … اشاره کرد. میتوان گفت معروفترین و پر تقضاترین برنامه مهاجرت به این کشور، برنامه اکسپرس انتری است. کانادا در سال 2015 از این سیستم رونمایی کرد. این برنامه به استان های کانادا کمک می کند که به نسبت نیاز بازار کار خود مهاجران واجد شرایط را کاندید دریافت اقامت دائم کانادا کنند. همچنین در برنامه اکسپرس انتری سرعت پذیرش مهاجران بسیار بیشتر است.

کشور کانادا جدا از بخش مهاجرت، جزوی از برترین کشور های جهان برای تحصیلات است. تحصیل در کانادا کمک شایانی به دانش آموزان و دانشجویان می کند زیرا در این کشور بخش های آموزشی (مدارس،دانشگاها، کالج ها و …) با سیستم های بروز، امنیت فوق العاده و همچنین مدارکی بین المللی در تلاش هستند تا آینده بهتری برای افراد بسازند.

پیمایش به بالا