تحصیل در کانادا - اقامت کانادا

کانادا دارای پیشرفته ترین نظام آموزشی در دنیا

تحصیل در کانادا

کانادا در حال تبدیل شدن به کشوری با بهترین نظام آموزشی در سراسر جهان است. این کشور تحقیقات سطح بالایی را در سطوح تحصیلی مختلف پیشنهاد می‌نماید. طیف گسترده ای از دوره های تحصیلی و برنامه های آموزشی در پیش دانشگاهی‌ها و دانشگاه های کشور وجود دارد. دانشجویان از سراسر جهان به این کشور آمده و در برنامه های آموزشی مشترک در محل‌های مختلف و بسیار حائز اهمیت، شرکت می‌کنند.
چنین برنامه‌هایی به دانشجویان خارجی کمک می‌نماید تا در حین تحصیل، از تجارب کاربردی با ارزشی بهره ببرند. همچنین کانادا امکان اخذ مهاجرت برای اقامت دائم را فراهم می‌نماید. دولت کانادا چندین برنامه متعدد را برای کمک به دانشجویان خارجی جهت مهاجرت به کانادا تحت سیستم اقامت دائم، به صورت یکپارچه و قاعده‌مند ترکیب کرده که سیستم ایجاد شده گروه تجربه آموزی و یا همان Experience class نامیده می‌شود.

برنامه های مذکور، به دانشجویان کمک می‌کند تا با بدست آوردن تجربه کاری مفید و اخذ مدارک و درجات لازم از مراکز آموزشی کانادا، خود را برای اخذ اقامت دائم کانادا مهیا نمایند. همه ساله گروه بسیار زیادی از دانشجویان، از سراسر جهان، مخصوصاً از کشور هندوستان به کانادا می‌آیند. در حال حاضر کانادا پذیرای ۱۳۰۰۰۰ دانشجوست که در رشته های مختلف ثبت نام نموده‌اند. سال گذشته دانشجویانی که از کشور هند برای ادامه تحصیل به کانادا آمدند عددی در حدود ۳۲۴۴ نفر بوده است. بر طبق آمار CIC (مهاجرت و تبعیت کانادا)، کل افرادی که از کشور هندوستان، پیگیر ادامه تحصیل در کانادا هستند تعداد ۱۰۰۰۰ نفر می‌باشند.

در میان رشته های تحصیلی پرطرفدار، رشته های مهندسی در رده اول و رشته مدیریت کسب و کار که شامل MBA و BBA می‌باشد در رده دوم به چشم می‌خورد. دانشجویان بسیاری هر ساله برای تحصیل در رشته های مرتبط با IT به کانادا می‌آیند. علوم انسانی مانند جامعه شناسی، روانشناسی و روابط بین‌الملل نیز مخاطبین زیادی دارد.
کلاس‌های درسی کالج و دانشگاه‌ها هر سال در ماه سپتامبر آغاز می‌گردد. اگرچه بعضی از این مراکز، پذیرش تحصیلی خود را در ماه ژانویه ارائه می‌نمایند. اگر که مایل هستید از کالج و یا دانشگاهی در کانادا پذیرش تحصیلی دریافت کنید می‌بایستی که از هشت ماه قبل از آغاز هر دوره، خود را مهیا کرده و درخواست خود را ارسال نمایید. البته تاریخ دقیق این کار را حتماً با آموزشگاهی که قصد ثبت نام در آن را دارید، چک کنید. ثبت نام در دانشگاه‌های کانادا در این روزها بسیار آسان شده است. در اکثر آن‌ها شما می‌توانید درخواست خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

مهاجرت به کانادا

کشور کانادا یکی از برترین کشور های جهان برای زندگی است. بر اساس شاخص کیفیت زندگی در سال 2019 این کشور جزوی از 5 کشور برتر جهان بوده است. بزرگترین رمز موفقیت کانادا در اجرای سطح رفاه مردم، اجرای درست قوانین و همچینین آموزش فوق العاده است.آموزش در این کشور دارای اهمیت بسیار زیادی است به همین دلیل در تمامی دوره های تحصیلی، یادگیری با بروز ترین شیوه های جهانی صورت می گیرد.

تحصیل در کانادا مانند سایر کشور ها  شامل دوره های خصوصی و دولتی می شود. مدارس و دانشگاه ها برای افرادی که دارای اقامت کانادا هستند هزینه ی به نسبت پایین تری دارند، اما سیاست های یادگیری در این کشور بدون هیچ تبعیضی در زمینه امنیت، آموزش و … برای دانش آموزان بین المللی است.آمار گویای موفقیت این کشور در اجرای سیاست های آموزشی است. کانادا دارای بیش از 10 دانشگاه در برترین دانشگاه های جهان مانند مک گیل، تورنتو و …‌ می باشد که در‌تمامی آن ها شمار زیادی دانشجوی بین المللی در حال تحصیل هستند.

بر اساس آخرین داده های منتشر شده بیش از ۵۵۰ هزار دانش آموز بین المللی در تمامی سطح های تحصیلی در این کشور آموزش می بینند.

 

پیمایش به بالا