اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا

یافتن شغل در کانادا

اقامت کانادا

اصولاً وقتی برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنید، نباید موضوع یافتن شغل متناسب با تجربه و تخصصی که دارید، به عنوان یک اصل مطرح باشد و اینکه آیا بازار کاری برای رشته شما وجود دارد یا خیر؟ به هر حال شما خواهید توانست پس از ورود به کانادا یا در رشته خودتان و یا هر رشته دیگر، اشتغال یابید و یا اینکه مجبور به گذراندن دوره های تکمیلی به همین منظور گردید.

بیشترین نیروی کار کانادایی در بخش خدمات مشغول هستند و سهم بخش تولید تنها 15% است. بیش از 55% مهاجرین را افراد بین 22 تا 44 سال تشکیل می‌دهند و طبیعی است که همه آن‌ها به دنبال یافتن شغل برای امرار معاش خود باشند. نرخ بیکاری در کانادا حدود 7% است. پیش از این وضعیت مهاجرین از نظر شغلی به مراتب بهتر از الان بود. ولی اخیراً نرخ بیکاری مهاجرین و تن دادن آنان به شغل‌های با درآمد کم زیاد شده است.

به هر حال می‌توان گفت بزرگ‌ترین مشکل هر تازه واردی یافتن شغلی است که او را در مقابل هزینه های بالای اقامت تأمین نماید. باید آماده باشید که در ابتدای اقامت در کانادا از جایگاه فردی و شغلی خود در ایران پایین بیایید و صرفاً به کسب درآمد فکر کنید. کسی هم به شما خرده نمی‌گیرد.

2 شرط عمده همیشه مانع یافتن شغل مناسب است:
1- زبان.
2- سابقه کار کانادایی.
(اضافه کنید انواع امتحانات ویژه برای مشاغل پزشکی و مهندسی که دردسرهای خودش را دارد).
البته برای کار کردن در کانادا حتماً باید کارت بیمه اجتماعی یا SIN Card داشت. این کارت در ابتدای ورود به کانادا به عنوان مهاجر برای شما صادر می‌شود.

مراحل یافتن کار:

مراجعه به مراکزی نظیر YMCA و مشورت با آن‌ها.
تهیه رزومه ( Resume ).
تهیه نامه روی رزومه ( Caver Letter ).
تقویت زبان.
بررسی سایت‌های اینترنتی کاریابی و ارسال رزومه.
بررسی روزنامه و ارسال رزومه.
مراجعه مستقیم به سایت سازمان‌ها و تکمیل فرم درخواست شغل.
بررسی نشریات فارسی زبان و تماس تلفنی با استخدام کننده.
شرکت در مصاحبه شغلی در صورت دعوت.

تقویت زبان:
دانش بالای زبان بزرگ‌ترین اعتماد به نفس را به شما در زمینه یافتن شغل می‌دهد. توصیه می‌شود اگر به زبان خود اطمینان ندارید هر چه سریع‌تر در دوره های رایگان تقویت زبان شرکت کنید تا با اطمینان به جستجو بپردازید.

به طور کلی حرف اول در بازار رقابت یافتن شغل، توانایی زبان انگلیسی است. حتی اگر دارای رزومه قوی باشید، اگر در جلسه مصاحبه شغلی نتوانید خوب ظاهر شوید، از رقبا عقب می‌افتید.

مهاجرت به کانادا

علاقمند به دریافت اقامت کانادا هستید؟ آیا برنامه های مهاجرتی این کشور را می شناسید؟ چقدر با کانادا آشنایی دارید؟ شما میتوانید برای پاسخ به سوال های خود ادامه مقاله را مطالعه کنید.کشور کانادا با حدود 36 میلیون نفر جمعیت، در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور دومین کشور وسیع جهان هست. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای بیشتر قسمت های این سرزمین سرد است.

اصلی ترین منبع اقتصاد کانادا از صنعت گردشگری، بخش کشاورزی و پتروشیمی به دست می آید. با وجود مکان های طبیعی و تفریحی فراوان، کانادا جزو 15 کشور دیدنی دنیا با آمار گردشگری بیش از 20 میلیون نفر در سال است.همچنین کشور کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشور های جهان می باشد. در سال هایی که برخی کشورهای جهان درهای مهاجرت خود را به سوی مهاجرن بسته اند، کانادا برای رشد اقتصادی خود و جلوگیری از بالا رفتن میانگین سنی کشور سالانه صد ها هزار مهاجر توانایی که در روند رشد اقتصادی کشور مفید هستند را پذیرش می کند.

از برنامه های مهاجرتی این کشور میتوان به برنامه تخصص کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، اکسپرس انتری و … اشاره کرد. میتوان گفت معروفترین و پر تقضاترین برنامه مهاجرت به این کشور، برنامه اکسپرس انتری است. کانادا در سال 2015 از این سیستم رونمایی کرد. این برنامه به استان های کانادا کمک می کند که به نسبت نیاز بازار کار خود مهاجران واجد شرایط را کاندید دریافت اقامت دائم کانادا کنند. همچنین در برنامه اکسپرس انتری سرعت پذیرش مهاجران بسیار بیشتر است.

کشور کانادا جدا از بخش مهاجرت، جزوی از برترین کشور های جهان برای تحصیلات است. تحصیل در کانادا کمک شایانی به دانش آموزان و دانشجویان می کند زیرا در این کشور بخش های آموزشی (مدارس،دانشگاها، کالج ها و …) با سیستم های بروز، امنیت فوق العاده و همچنین مدارکی بین المللی در تلاش هستند تا آینده بهتری برای افراد بسازند.

پیمایش به بالا