اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا

اقدامات ضروری پس از ورود به کانادا

اقامت کانادا

چه کارهایی را باید در ۴ ماه اول ورود به کانادا انجام دهیم؟ آیا تأخیر در آن‌ها مشکل ساز می‌شود!؟ آیا تأخیر در این امور منطقی به نظر می‌رسد!؟ در این مقاله به طور مختصر و مفید به اموری که تا قبل از پایان ۴ ماه اول ورود به کانادا، باید انجام شوند می‌پردازیم.بعد از امور ضروری که شما برای آن‌ها در ماه اول ورود باید اقدام نمایید، مانند دریافت ۳ کارت اصلی PR Card، SIN Card و Health Card، دریافت گواهینامه رانندگی، فعال کردن حساب بانکی، دریافت کارت بانکی و گرفتن کارت اعتباری، شما در ادامه باید به امور زیر توجه نشان دهید.

اسکان دائم.

اگر تا انتهای ماه چهارم پس از ورود به کانادا هنوز در مکان‌های موقتی زندگی می‌کنید، لازم است بدانید شما بازنده محسوب می‌شوید. اسکان دائم بسیاری از هزینه های شما را کاهش می‌دهد، پس در این مورد تعجیل کنید.
تقاضا برای دریافت کمک هزینه نگهداری فرزندان Child Tax Benefit
شرکت در کارگاه‌ها و جلسات کاریابی انجمن‌های چند فرهنگی.
این که این جلسه یا کارگاه کاریابی برای من افت دارد را بگذارید کنار. در کانادا شما یک خارجی محسوب می‌شوید و برای پیدا کردن اولین کار و کسب اعتبار برای خود، لازم است کمی فروتن و کم توقع باشید. کانادا کشوری است که مهاجران سریع می‌توانند برای خود اعتبار کسب کرده و در زمینه کاری خود ارتقا یابند.
توجه کنید، در زمان شرکت در این دسته از جلسات و کارگاه‌ها، با نحوه نگارش یک رزومه کانادایی پسند نیز آشنا شوید و حداقل یک رزومه برای خود تهیه کرده و با کمک گرفتن از مشاوران در انجمن‌های چند فرهنگی، ایرادات آن را برطرف نمایید.

شناسایی مراکز خرید اقتصادی.

اینترنت، گفتگو با ایرانیان مقیم و غیر ایرانیان و کمک گرفتن از مشاوران انجمن‌های چند فرهنگی، به شما در این مورد می‌توانند کمک کنند. در شناسایی این گونه مراکز بسیار سریع عمل کنید چرا که به اقتصاد خانواده شما در بدو ورود به کانادا کمک می‌کند.
ثبت نام در دوره های آموزشی (مدرسه بزرگ‌سالان، دانشگاه، کالج و …).
جالب است بدانید شما در کانادا دائماً باید علم خود را به روز کنید، چرا که در غیر این صورت در کاریابی از رقبا عقب می‌مانید. دوره های آموزشی مختلفی در کانادا برگزار می‌شود و شما می‌توانید با شناسایی آن‌ها، گزینه مناسب را برای خود انتخاب کنید. دوره های فنی و حرفه ای، دوره های زبان انگلیسی یا فرانسه، دوره های تخصصی و … از گزینه های اصلی هستند که با شرکت در آن‌ها می‌توانید شرایط پیدا کردن یک کار مناسب در کانادا را برای خود مساعدتر کنید.
شرکت در کارهای داوطلبانه و پاره وقت.
در این مورد، بسیار و باز هم بسیار، تاکید می‌شود. فرقی نمی‌کند با چه وضعیت مالی وارد کانادا می‌شوید، مهم این است که شما در این دسته از کارها به اهداف غیر مالی زیر دست پیدا می‌کنید:
• زبان دوم خود را تقویت می‌کنید.
• اعتبار (چه مالی و چه موقعیتی) کسب می‌کنید.
• با محیط‌های کاری و قوانین حاکم بر آن‌ها در کشور کانادا آشنا می‌شوید.
• دوستان زیادی (چه ایرانی و چه غیر ایرانی) پیدا کرده و خود را به جامعه جدید معرفی می‌کنید.
• با کارفرماها و افرادی که به دنبال نیروی کار هستند آشنا می‌شوید.
• اعتماد به نفس خود را در جامعه جدید با مردمان جدید افزایش می‌دهید.
• و …

آشنا شدن با خدمات دولتی.

بیشتر امور دولتی در کانادا از طریق اینترنت و به صورت online انجام می‌شود، پس سریعاً با این امور آشنا شده و بدانید که عدم تعجیل در این مورد باعث سرخوردگی شما می‌شود.
پیدا کردن دکتر خانوادگی.
درست است که شما تا زمانی که کارت بهداشت خود را دریافت نکرده باشید، نمی‌توانید دکتر خانوادگی داشته باشید؛ اما حداقل کاری که می‌توانید بکنید این است که دکتر مورد نظر خود را شناسایی کنید. اینترنت، دوستان ایرانی و غیر ایرانی می‌توانند شما را در این جهت یاری کنند. بعد از شناسایی دکتر و دریافت کارت بهداشت، سریعاً از دکتر خانوادگی که برای خود انتخاب کرده‌اید وقت ملاقات بخواهید تا پرونده پزشکی خانواده شما را تشکیل دهد.
آشنا شدن با فرهنگ و مردم کانادا.
مطالعه نشریات، گفتگوهای مستقیم، استفاده از رادیو و تلویزیون، مطالعه کتب مرتبط با فرهنگ و مردم کانادا و … گزینه‌هایی هستند که می‌توانند شما را با کشور جدید خود سریع‌تر آشنا کرده و بدانید در ادغام سریع‌تر شما با بازار کار کانادا تأثیر بسزایی خواهند داشت.
اموری که در 4 ماه اول ورود به کانادا زیاد پیشنهاد نمی‌شوند:
خرید خودرو.
خرید خودرو (خودرو صفر، کارکرده، قسطی و …) برای شما خرج زیادی را به همراه خواهد داشت. پس سعی کنید در ماه های اولیه ورود به کانادا از سیستم‌های حمل و نقل عمومی در کشور کانادا استفاده کنید. حتی اگر در ایران فرد ماشین بازی بودید!! البته لازم است بدانید استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی نیز مزایای زیادی دارند که از مهم‌ترین این موارد عبارتند از:
• صرف هزینه کمتر و در نتیجه پس انداز بیشتر.
• آشنا شدن با انواع سیستم‌های حمل و نقل عمومی در کانادا.
• آشنا شدن با افراد جدید.
• آشنا شدن با همکاران آینده.
• تقویت زبان دوم.
• افزایش اعتماد به نفس.

خرید موبایل.

در کشور کانادا تلفن همراه در کنار اینکه وسیله ای مفید محسوب می‌شود، وسیله‌ای پرهزینه نیز به حساب می‌آید. پس در تهیه آن زیاد هم تعجیل نکنید. اگر هنوز کاری پیدا نکرده اید تهیه یک تلفن همراه اعتباری شاید برای شما کم هزینه تر باشد.

مهاجرت به کانادا

علاقمند به دریافت اقامت کانادا هستید؟ آیا برنامه های مهاجرتی این کشور را می شناسید؟ چقدر با کانادا آشنایی دارید؟ شما میتوانید برای پاسخ به سوال های خود ادامه مقاله را مطالعه کنید.کشور کانادا با حدود 36 میلیون نفر جمعیت، در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور دومین کشور وسیع جهان هست. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای بیشتر قسمت های این سرزمین سرد است.

اصلی ترین منبع اقتصاد کانادا از صنعت گردشگری، بخش کشاورزی و پتروشیمی به دست می آید. با وجود مکان های طبیعی و تفریحی فراوان، کانادا جزو 15 کشور دیدنی دنیا با آمار گردشگری بیش از 20 میلیون نفر در سال است.همچنین کشور کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشور های جهان می باشد. در سال هایی که برخی کشورهای جهان درهای مهاجرت خود را به سوی مهاجرن بسته اند، کانادا برای رشد اقتصادی خود و جلوگیری از بالا رفتن میانگین سنی کشور سالانه صد ها هزار مهاجر توانایی که در روند رشد اقتصادی کشور مفید هستند را پذیرش می کند.

از برنامه های مهاجرتی این کشور میتوان به برنامه تخصص کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، اکسپرس انتری و … اشاره کرد. میتوان گفت معروفترین و پر تقضاترین برنامه مهاجرت به این کشور، برنامه اکسپرس انتری است. کانادا در سال 2015 از این سیستم رونمایی کرد. این برنامه به استان های کانادا کمک می کند که به نسبت نیاز بازار کار خود مهاجران واجد شرایط را کاندید دریافت اقامت دائم کانادا کنند. همچنین در برنامه اکسپرس انتری سرعت پذیرش مهاجران بسیار بیشتر است.

کشور کانادا جدا از بخش مهاجرت، جزوی از برترین کشور های جهان برای تحصیلات است. تحصیل در کانادا کمک شایانی به دانش آموزان و دانشجویان می کند زیرا در این کشور بخش های آموزشی (مدارس،دانشگاها، کالج ها و …) با سیستم های بروز، امنیت فوق العاده و همچنین مدارکی بین المللی در تلاش هستند تا آینده بهتری برای افراد بسازند.

پیمایش به بالا