اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا

سوالات متداول سوپر ویزا کانادا

اقامت کانادا

خانواده های شهروندان و دارندگان ویزای اقامت دائم کانادا (مادر – پدر- مادر بزرگ – پدربزرگ) از یکم دسامبر ۲۰۱۱ با استفاده از برنامه سوپر ویزا می‌توانند از کانادا و فرزندانشان دیدن نمایند. این ویزا ده ساله است و به دارندگان آن اجازه می‌دهد که در یک نوبت حتی تا ۲۴ ماه هم در کانادا اقامت داشته باشند. این ویزا به دو صورت تک ورودی ( Single Entry) یا چند ورودی ( Multiple Entry) است که هزینه های آن نیز متفاوت می‌باشد.

شرایط دریافت این ویزا چیست: باید پدر، مادر، مادر بزرگ و یا پدر بزرگ فردی باشید که شهروند کاناداست و یا ویزای اقامت دائم این کشور را دارد.
ورودتان به کانادا مجاز باشد.
باید شرایط دیگر این ویزا را نیز داشته باشید.

توجه : وابستگان شما شامل این ویزا نمی‌شوند، تنها همسر شما می‌تواند به همراه شما از این ویزا استفاده نماید.

افسران تایید کننده مجوز فرد برای دریافت این ویزا فاکتور های بسیاری را بررسی خواهند کرد از جمله، اینکه فرد متقاضی باید ثابت کند یک بازدید کننده واقعی است و بعد از پایان اعتبار ویزای خود کشور کانادا را ترک می‌کند.

برخی مواردی که در نظر گرفته خواهد شد عبارتند از:

روابط شخص با کشور مادری‌اش.
هدف از بازدید.
خانواده شخص و وضعیت مالی او.
وضعیت کلی اقتصادی و ثبات سیاسی کشور مادری فرد متقاضی.
داشتن دعوت‌نامه از میزبان فرد متقاضی در کانادا.

برای واجدالشرایط شدن جهت دریافت سوپر ویزا متقاضیان همچنین باید:

· ارائه تعهد کتبی حمایت مالی از فرزند یا نوه خود که در کانادا زندگی می‌کند.
· فرد متقاضی باید ثابت کند که به مدت یک سال تحت پوشش بیمه درمانی کانادا می‌باشد.
· باید معاینات پزشکی مربوط به مهاجرت را تکمیل نماید.

سؤالات متداول متقاضیان در مورد سوپر ویزا:

۱- سوپر ویزا با ویزیتور ویزا که در حال حاضر وجود دارد چه تفاوتی دارد؟

مدت اعتبار ویزیتور ویزا شش ماهه است و اگر کسی بخواهد بیشتر از این زمان در کانادا بماند باید هر شش ماه هزینه ای جدید را بپردازد. اما با استفاده از سوپر ویزا والدین واجد شرایط با پرداخت هزینه ای کمتر مدت بیشتری را می‌توانند در کنار فرزندانشان بمانند.

۲- آیا سوپر ویزا برای چند بار ورود است و چه تفاوتی با ویزای چند ورودی 10 ساله دارد؟

بله سوپر ویزا برای چند بار ورود است و مدت آن ۱۰ ساله می‌باشد، تفاوت آن با ویزای چند و رودی 10 ساله این است که در سوپر ویزا با هر بار ورود به مدت دو سال می‌توانید در کانادا بمانید ولی در دیگری به مدت شش ماه. سوپر ویزا نوع تک ورودی نیز دارد که بستگی به انتخاب متقاضی دارد.

۳- من به تازگی سوپر ویزای خود را دریافت کرده‌ام اما در کشور خود وابستگانی دارم، آیا می‌توانم آن‌ها را نیز با خود به کانادا ببرم؟

خیر وابستگان افراد دارای سوپر بجز همسر نمی‌توانند از این ویزا استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند از ویزیتور ویزا استفاده نمایند.

مهاجرت به کانادا

علاقمند به دریافت اقامت کانادا هستید؟ آیا برنامه های مهاجرتی این کشور را می شناسید؟ چقدر با کانادا آشنایی دارید؟ شما میتوانید برای پاسخ به سوال های خود ادامه مقاله را مطالعه کنید.کشور کانادا با حدود 36 میلیون نفر جمعیت، در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور دومین کشور وسیع جهان هست. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای بیشتر قسمت های این سرزمین سرد است.

اصلی ترین منبع اقتصاد کانادا از صنعت گردشگری، بخش کشاورزی و پتروشیمی به دست می آید. با وجود مکان های طبیعی و تفریحی فراوان، کانادا جزو 15 کشور دیدنی دنیا با آمار گردشگری بیش از 20 میلیون نفر در سال است.همچنین کشور کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشور های جهان می باشد. در سال هایی که برخی کشورهای جهان درهای مهاجرت خود را به سوی مهاجرن بسته اند، کانادا برای رشد اقتصادی خود و جلوگیری از بالا رفتن میانگین سنی کشور سالانه صد ها هزار مهاجر توانایی که در روند رشد اقتصادی کشور مفید هستند را پذیرش می کند.

از برنامه های مهاجرتی این کشور میتوان به برنامه تخصص کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، اکسپرس انتری و … اشاره کرد. میتوان گفت معروفترین و پر تقضاترین برنامه مهاجرت به این کشور، برنامه اکسپرس انتری است. کانادا در سال 2015 از این سیستم رونمایی کرد. این برنامه به استان های کانادا کمک می کند که به نسبت نیاز بازار کار خود مهاجران واجد شرایط را کاندید دریافت اقامت دائم کانادا کنند. همچنین در برنامه اکسپرس انتری سرعت پذیرش مهاجران بسیار بیشتر است.

کشور کانادا جدا از بخش مهاجرت، جزوی از برترین کشور های جهان برای تحصیلات است. تحصیل در کانادا کمک شایانی به دانش آموزان و دانشجویان می کند زیرا در این کشور بخش های آموزشی (مدارس،دانشگاها، کالج ها و …) با سیستم های بروز، امنیت فوق العاده و همچنین مدارکی بین المللی در تلاش هستند تا آینده بهتری برای افراد بسازند.

پیمایش به بالا