اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا

مسائل کاریابی برای مهاجرین به کانادا

اقامت کانادا

با توجه به نگرانی بسیاری از هم‌وطنان پس از اخذ ویزای اقامت و حتی در ابتدای اقدام به مهاجرت به کانادا و سوالاتی از این قبیل که آیا سابقه کاری من در ایران مورد قبول کارفرمایان کانادایی خواهد بود؟ آیا مهارت نیروهای تخصصی کشوری در حال توسعه مورد قبول کشوری توسعه یافته مانند کانادا می‌باشد؟ و …. بر آن شدیم که توضیحاتی در خصوص روش‌هایی که در بدو ورود به مهاجرین کمک می‌کنند تا مهارت‌های خود را با آنچه که از آن‌ها درخواست می‌گردد تطبیق دهند، حضورتان ارائه کنیم.

برنامه های کاربردی، آموزشی مشاوره ایی، ۲ روش مختص افراد آموزش دیده در خارج از کانادا می‌باشند و به نحوی طراحی شده‌اند که مهاجرین با بهره گیری از آن‌ها می‌توانند به مهارت‌های درخواستی کارفرمایان کانادایی آشنا و در نتیجه سریع‌تر وارد بازار کار شوند. در کنار این دو روش، کارهای داوطلبانه و موقتی نیز از راه‌هایی هستند که می‌توانند فرصت‌های مناسبی را در اختیار مهاجرین قرار دهند. در حقیقت مهاجرین از طریق این روش‌ها موفق به کسب تجربه کاری لازم در کانادا می‌گردند.

۱. برنامه های کاربردی:

این برنامه‌ها آموزش‌های لازم و تجربه کاری کانادایی مورد نیاز را در اختیار مهاجرین قرار می‌دهد تا متقاضی بدون تکرار آموزش‌ها و مهارت‌هایی که قبلاً در کشور خود آموزش دیده و فقط با تطبیق آن‌ها با استانداردهای کانادا وارد باز کار گردد. هر برنامه کاربردی متفاوت بوده و به نوبهٔ خود منحصر به فرد است. در اینجا مواردی چند از کاربرد این قبیل برنامه‌ها را حضورتان ارائه می‌کنیم:

– ارزیابی تحصیلات و مهارت‌های مهاجرین.

-تجربه کاری در کلینیک و یا دیگر محیط‌های کاری.

– آموزش مهارت‌های مورد نیاز و یا ارایه برنامه های آموزشی دانشگاهی هدفمند.

– آماده سازی برای کسب پروانه کاری و یا تأییدیه کاری مورد نیاز برای برخی از رشته‌ها.

– آموزش زبان انگلیسی تخصصی برای حرفه یا تجارت مورد نظر مهاجرین.

– برنامه های یادگیری فردی برای شناسایی هرگونه آموزش احتمالی مورد نیاز مهاجر.

تا به امروز، این برنامه‌ها برای چندین گروه شغلی مانند: داروسازان، حسابداران، مهندسین و افراد فنی، تجار، دستیاران و مراقبین بهداشت، اپراتورهای حمل و نقل در کانادا طراحی شده‌اند.

۲. برنامه های آموزشی – مشاوره ای ( Mentorship Programs):

این برنامه‌ها مهاجرین را با افراد موفق در کار و تجارت آشنا ساخته تا مهاجرین بتوانند با بهره گیری از ارتباط با این افراد از تجارب حرفه ای آن‌ها در محیط‌های کار و تجارت کانادایی بهره‌مند شوند. شایان ذکر است که این برنامه‌ها مهاجرین را درروند چگونگی ایجاد روابط حرفه ای، شرایط کار در محیط‌های کاری کانادا و همین طور راه یابی به بازار کار محلی کانادا رهنمون می‌گردند. برخی از این برنامه مختص زنان، جوانان ویا مشاغل خاص طراحی شده‌اند.

۳. کارهای داوطلبی، نیمه وقت و یا کارهای موقت:

متأسفانه به دلایل فرهنگی، انجام کارهای داوطلبانه برای بسیاری از مهاجرین امری نیست که چندان به سادگی پذیرفته شود و این در حالی است که در کشورهایی مثل کانادا، کارهای داوطلبانه پایه و اساس زندگی جمعی در جامعه بوده و شهروندان این جامعه سابقه و تجربه کاری لازم را از راه کار داوطلبی کسب می‌کنند. بر همین اساس تاکید تمامی مؤسسات کاریابی برای مهاجرین، شروع به انجام کارهای داوطلبانه به محض ورود به خاک کانادا می‌باشد. خاطر نشان می‌سازد که تا زمانی که در جستجوی کاری منطبق با مهارت و حرفه خود می‌باشید، کارهای داوطلبی، پاره وقت و یا موقت می‌توانند فرصت‌های مناصبی را برایتان فراهم نمایند.

این گونه از کارها فرصت‌هایی از این قبیل را در اختیار شما قرار خواهند داد:

– کسب تجربه کاری کانادایی و آشنایی با فرهنگ محل کار کانادایی.

– فرصت برقراری ارتباط و تأثیر گذاری بر کارفرمایانی که ممکن است در آینده فرصت شغلی مورد نظر شما را داشته باشند.

– ایجاد شبکه ای از ارتباطات، از جمله افرادی که می‌توانید در زمان مصاحبه به عنوان مرجع و شخصی که توانایی‌ها و مهارت‌های شما را می‌شناسد و می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر شما کمک کند معرفی کنید و یا افرادی که شما را از فرصت‌های شغلی مطلع می سازند.

– بهبود بخشیدن به زبان انگلیسی شما و توسعه مهارت‌های جدید.

اقامت کانادا

علاقمند به دریافت اقامت کانادا هستید؟ آیا برنامه های مهاجرتی این کشور را می شناسید؟ چقدر با کانادا آشنایی دارید؟ شما میتوانید برای پاسخ به سوال های خود ادامه مقاله را مطالعه کنید.کشور کانادا با حدود 36 میلیون نفر جمعیت، در قاره آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور دومین کشور وسیع جهان هست. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد و آب و هوای بیشتر قسمت های این سرزمین سرد است.

اصلی ترین منبع اقتصاد کانادا از صنعت گردشگری، بخش کشاورزی و پتروشیمی به دست می آید. با وجود مکان های طبیعی و تفریحی فراوان، کانادا جزو 15 کشور دیدنی دنیا با آمار گردشگری بیش از 20 میلیون نفر در سال است.همچنین کشور کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشور های جهان می باشد. در سال هایی که برخی کشورهای جهان درهای مهاجرت خود را به سوی مهاجرن بسته اند، کانادا برای رشد اقتصادی خود و جلوگیری از بالا رفتن میانگین سنی کشور سالانه صد ها هزار مهاجر توانایی که در روند رشد اقتصادی کشور مفید هستند را پذیرش می کند.

از برنامه های مهاجرتی این کشور میتوان به برنامه تخصص کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، اکسپرس انتری و … اشاره کرد. میتوان گفت معروفترین و پر تقضاترین برنامه مهاجرت به این کشور، برنامه اکسپرس انتری است. کانادا در سال 2015 از این سیستم رونمایی کرد. این برنامه به استان های کانادا کمک می کند که به نسبت نیاز بازار کار خود مهاجران واجد شرایط را کاندید دریافت اقامت دائم کانادا کنند. همچنین در برنامه اکسپرس انتری سرعت پذیرش مهاجران بسیار بیشتر است.

کشور کانادا جدا از بخش مهاجرت، جزوی از برترین کشور های جهان برای تحصیلات است. تحصیل در کانادا کمک شایانی به دانش آموزان و دانشجویان می کند زیرا در این کشور بخش های آموزشی (مدارس،دانشگاها، کالج ها و …) با سیستم های بروز، امنیت فوق العاده و همچنین مدارکی بین المللی در تلاش هستند تا آینده بهتری برای افراد بسازند.

پیمایش به بالا